Vabaduse väljakul Jaani kiriku juures olevat 20-kohalist rattaparklat, mille linnavalitsus oma rahaga rajas, on 25. maist 17. juunini kasutatud 65 korral, sama suurt parklat Tammsaare pargis 62 korral. Vabaduse väljaku parklas hoiavad inimesed oma rattaid keskmiselt kauem - ligi poolteist tundi, Tammsaare pargis ulatub keskmine hoiuaeg 40 minutini. Tund aega parkimist tasulises rattaparklas maksab kuus krooni.

Kella 9-20 lahti olevates parklates valvet pidavate turvameeste töö maksab kinni linn, tasudes ESSile selle eest 35 000 krooni kuus. Parkimisest laekuv tulu jääb ESSile, kes ostis oma rahaga ka parkla tööks vajalikud seadmed.

Tallinna endine abilinnapea Ants Leemets ütles parklaid avades, et need on esialgse kava kohaselt avatud kuu aega ning selle aja jooksul peaks selguma, kas nende järele on Tallinna südalinnas üldse vajadust.

ESSi pressiesindaja Indrek Lindsalu nentis, et parklate kasutamine võiks olla usinam. "Tammsaare park pole ka ilmselt päris õige koht rattaparkla tarvis, selle võiks rahvusraamatukogu juurde üle viia," lausus ta. "Ilmad pole samuti rattasõitu soosinud."

Lindsalu sõnul ei tule rattaparklale kasuks ka kesklinna tihe autoliiklus ja rattateede puudumine. "Kesklinnas parkida on küll ilus, kuid sinna on vaja ka kuidagi pääseda," mainis ta. "Tõenäoliselt paljud ratturid ehk parkla võimalikud kasutajad ei julge rattaga kesklinna sõita."