"Kuna uues harjumatus asukohas kulgeva raudteega kaasneb palju probleeme, siis leiti, et mõistlik on rajada raudtee juba olemas oleva transporditaristu juurde," vahendas Rae vallavanem Mart Võrklaev omavalitsuste ühist seisukohta pressiteates.

Reisirongide osas eelistavad Harjumaa vallad seega trassialternatiivi, mis võimaldab ühtlasi Tallinna, Saku ja Kohila elanikel kasutada uut trassi ka kohaliku reisiliikluse jaoks.

Kuna Tallinn ei soovi Muuga sadamast lähtuvat kaubavedu läbi linna, siis soovitasid vallad kavandada raudteelõik Sakust kuni Lagedini kogu ulatuses Tallinna ringtee kõrvale.

Tulevikus saab samadel rööbastel Tallinna ringtee joonel liikuda ka kohalik reisirong, mis ühendaks Harjumaa tõmbekeskusi. Samuti võimaldaks pakutud lahendus Rail Balticu kaubakoridori hõlpsalt Paldiski sadamaga ühendada.

"Jõelähtme, Rae, Kiili, Saku, Kose ja Kohila valla omavalitsuste esindajad leppisid kokku, et edaspidi tegutsetakse protsessis ühiselt ning ollakse valmis kaasama kõiki omavalitsusi, kes on Rail Balticu trassi rajamisega seotud," ütles Saku vallavolikogu esimees Tanel Ots.