Rahvusvahelisele hankele mandri ja saarte vahel laevaliikluse korraldamiseks laekus tähtajaks üks pakkumus OÜ-lt Väinamere Liinid, kuid pakkuja ei vastanud kvalifitseerumistingimustele. Seega alustab MKM otseläbirääkimisi võimalike teenuse osutajatega.

Tallinna Sadam märkis oma vastuses uudisele, et peab hetkel otsekõnelusi erinevate maailmas tunnustatud laevaehitajatega.

"Nõukogu kohustas juhatust septembrikuu jooksul intensiivselt laevaomanike ja -ehitajatega otsekõnelusi pidama ja esitama nõukogule laevade ostupakkumised 30. septembriks," lausus Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand.

"Oleme hetkel pakkumiste hankimise protsessis lähenemas lõpule ja kindlasti nõukogule otsustamiseks erinevad variandid esitame," lisas ta.

Väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetlus toimub kuni kahe kuu jooksul hanketingimusi olemuslikult muutmata. See tähendab, et riik soovib endiselt liinidele nelja uut või vähekasutatud laeva, mis peaks alustama opereerimist 1. oktoobril 2016. Sealjuures on riigil õigus tulevikus laevad välja osta.

Reisiparvlaevad peavad võimaldama aastaringset, iseseisvat ilma välise puksiir- või jäämurdeteenuseta vedu. Iga laev peab mahutama vähemalt 150 sõiduautot või kümme autorongi. Päästevahenditega varustatud sõitjakohti peab olema reisiparvlaeval vähemalt 600 sõitjale, sealhulgas sisesalongis peab olema istekohti vähemalt 400.