Atonen teeb Eesti Päevalehel andmetel praegusele saarte liinide operaatorile SLK-le ettepaneku 1. oktoobrini kehtiva lepingu pikendamiseks kahe aasta võrra. Ajalehe andmetel on majandusministeeriumil koguni plaan, mille järgi saab SLK-d sundida jätkama tingimustel, kus dotatsioonid märkimisväärselt ei tõuse. Dotatsioon saab tõusta vaid objektiivsetel põhjustel — näiteks kütusehindade tõusu tõttu.

Majandusministeerium saatis ülemöödunud nädalal SLK-le kirja, milles küsis, mis tingimustel on ettevõte valmis lepingut saarte liinidel pikendama. See oli ministeeriumi dialoogi algus SLK-ga, mis peaks viima lepingu pikendamiseni.

Tallinna Sadam ja SLK saavutasid ülemöödunud nädalal kokkuleppe luua 400 miljoni kroonise aktsiakapitaliga ühisfirma, kus osalus jaotuks pooleks. Kokkuleppe kohaselt paneks riik ettevõttesse Tallinna Sadama kaudu 200 miljonit krooni, mille eest ühisfirma omandab praegu saarte liinidel sõitvad renditud laevad. Mida SLK ettevõttesse aga panustab, pole selge ja see ministrit häiribki. SLK on varem öelnud, et kokkulepe Tallinna Sadamaga ei tule uuesti arutamisele.

Kuna riigifirma Tallinna Sadam sõlmis SLK-ga riigile kahjulikel tingimustel ühisfirma loomise lepingu, kavatseb Atonen Eesti Päevalehe andmetel peagi ka sadama juhtkonna vaibale kutsuda. Sadama juhtkond on avalikkuses terve suve kinnitanud, et praamide leidmine saarte liinidele on küll raske, kuid sellega tullakse toime.

Kinnitamata andmetel ei teadnud Atonen veel augusti esimesel nädalal, millisele kokkuleppele SLK ja Tallinna Sadam on jõudmas, kuigi ajakirjanduses on väidetud, et ühisfirma täpne skeem oli talle teada juba poolteist kuud tagasi.

Atonen ei ole kommenteerinud avalikult, kuidas tagatakse praamiühenduse jätkumine 1. oktoobrist. Teda on kritiseerinud endised majandusministrid Toivo Jürgenson ja Liina Tõnisson. Rahandusminister Taavi Veskimägi on öelnud, et riigile ei tohi saarte liinide opereerimine kallimaks minna kui sel hooajal.

SLK sai riigilt ülemöödunud hooajal dotatsiooni 86 miljonit, tänavu eraldas riik 9 kuuks firmale 63 miljonit krooni.