Saarte ja mandri vahelise ühenduse tagamise saaga kerib üha edasi: majandusministeerium kuulutas eile hankele laekunud ainsa pakkumise, senise vedaja Saaremaa Laevakompanii tütarfirma Väinamere Liinide pakkumuse mittekvalifitseerunuks ja alustab firmaga saarte ja mandri parvlaevaliikluse korraldamiseks otsekõnelusi. Miks Väinamere Liinide pakkumus loeti mittekvalifitseerunuks, ei avalda ei ministeerium ega laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk. „Jah, me ei taha avaldada tagasilükkamise põhjusi, las nad olla kuni uute läbirääkimisteni,” ütles Rihvk.

Pealtnäha paistab kõik olevat selge. Kuna ainus pakkuja Saaremaa ja Hiiumaa parvlaevakonkursil oli Saaremaa Laevakompanii, peaksid läbirääkimised firmaga tähendama ainult uue lepingu vormistamist. Niikuinii pole kedagi, kes saaks ja tahaks Vjatšeslav Leedo 20 aastat kestnud laevamonopoli ohustada. Vähemalt sõnades on aga tekkinud see keegi. Nimelt kinnitas Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand eile, et ettevõte saavutab 30. septembriks eelkokkulepped nelja uue parvlaeva ehitamiseks.