See aasta on erandlik, sest piparkoogilõhna jaoks ei pea neid ostma ega lootma, et keegi neid kingiks. Selleks on vaja ühte väga erilist marki või sellega kirja või postkaardi saatmist.

Nimelt on Eesti Post ehk Omniva võtnud kasutusele uudsel tehnoloogial põhineva margi. Kohe ei maksa seda küsima minna, sest marki ilmub alles 18. novembril. Küsida tasub 0,65 eurose tariifiga jõulumarki, mis on alates ilmumispäevast saadaval kõigis postkontorites üle Eesti.

Indrek Ilvese kujundatud piparkoogimotiiviga ning piparkoogilõhnalist postmarki trükitakse 600 000 tükki.

Lisaks siseriikliku tariifiga jõulumargile ilmub ka jõulukuusemotiiviga Riho Luuse kujundatud Euroopa tariifiga (1,40 eurot) jõulumark, mille tiraažiks on 200 000 tükki. Euroopa tariifiga mark on aga erinevalt eesti omast lõhnatu.

Mõlemat jõulumarki trükitakse 10-margiste margipoognatena. Ühtlasi ilmuvad koos markidega 18. novembril ka esimese päeva ümbrikud ning Tallinna postkontoris aadressil Narva mnt 1 on kasutusel ka esimese päeva templid.

Kahjuks ei olnud Eesti Post valmis kommenteerima, et kui kaua margil piparkoogilõhn püsib ja kuidas see margile tekib.

Prantsuse turvatrükifirma Cartor Security Printingu, kes need margid trükkis, kodulehelt selgub analoogsete Portugalile kohviubade lõhnaliste markide trükkimisest, et markidel kasutatakse lõhnaainega mikrokapsleid.

Kaasaajal ei pea olema mark pelgalt kleeps või paberitükk. Prantsuse firma trükkis näiteks Prantsusmaale 10 taimemargist koosneva margipoogna, kus iga margi küljes on taime seeme. Sedasi saab margil kujutatud taime ise kasvama panna.