Vastavalt USA liiklusohutuse rahvusvalitsuse andmetele on vale surve rehvides igal aastal umbes 47 000 liiklusõnnetuse põhjuseks. 50% juhtudel paiskub auto üle katuse, mille tagajärjel saavad raskeid kehavigastusi autojuht, reisijad ning sageli ka jalakäijad. Paraku ei Eesti politseiamet ega maanteeamet jälgi sellist statistikat, küll aga fikseerides teist tüüpi liiklusõnnetusi, nt auto kokkupõrge takistusega jne.

Vianor ASi (Nokian ja Michelin kompaniide esindaja Põhjamaades) tegevdirektor Kaspar Sepp arvab, et surve erinevus rehvides 20 või suurema protsendi võrra tehase poolt paikapandud normist kõrgema või madalama poole võib viia tõsise avariini. Madala survega rehvid kuluvad kiiresti äärtest ning suurendavad kütusekulu, rääkimata sellest, et seesuguste rehvidega auto kuulab rooli halvemini. “Õhu üleküllus aga võib põhjustada rehvi keskosa kulumist. Sellisel rehvil pole elastsust, mistõttu võib see nagu õhupall lõhki minna,” hoiatab Sepp.

Sepaga on sajaprotsendiliselt nõus Eesti autoralli, jääralli ning autokrossi 13-kordne meister, Mercedes-Benz kooli ohutussõidu instruktor Raido Rüütel. Survega mängida võib tema arvates vaid erivajadusel. “Nakke suurendamiseks libedal teel võib muuta survet madalamaks ühe kümnendiku baari võrra, kuid mitte rohkem,” täpsustab tema Den za Dnjomile. “Rallireisidel pidime vähendama survet ka terve baari võrra, aga siis me liikusime mööda kõrbet ja madala kiirusega.”

Tallinnas saab rehve tasuta pumbata igas Statoili 23 tanklas. Den za Dnjomi ajakirjanikud võtsid aluseks nende auto esirehvi surve (2 baari) ning tegid kontrollmõõdud Statoili kõikides pealinna tanklates. Selgus, et korralikult töötab vaid üks, Põhja puiesteel, paigaldatud manomeeter. Teised kas ei tööta üldse või nende mõõteviga ületab 0,3 baari, tekitades sellega reaalset ohtu autojuhtidele. Peale selle ei teadnud ükski küsitletud tanklatöötaja, kuidas täpselt töötab temale usaldatud mõõteriist.

Eesti Statoil ASi pressiesindaja Kai Realo loobus tema firma manomeetrite näitude täpsust kommenteerimast, teatas vaid, et riknemise puhul saab mõõteriist vahetatud samal päeval. “Kuna manomeetrid on iseteeninduse tsoonis, kannatavad nad sageli hoolimatute klientide kätest,” kaebab Realo. “Hooletuse tagajärjel satuvad mõõteriistad rataste alla või purunevad. Tanklate töötajad kontrollivad regulaarselt nende korrasolekut. Manomeetri hinda ega summat, mille Eesti Statoil AS igal aastal kulutab nende mõõteriistade remondile ja vahetamisele, keeldus pressiesindaja nimetamast.

Põhja Politseiprefektuuri liikluspolitsei komissari Riho Tänaku sõnul — juhul kui korravalvurid kahtlustavad, et liiklusõnnetuse põhjustas vale surve rehvides, võetakse kohapeal vastavad mõõdud, kui transpordivahendi seisund seda lubab. “Enne väljasõitu peab iga autojuht ise kontrollima oma transpordivahendi korrasolekut. Selleks on mõistlik alati kaasas hoida oma personaalne manomeeter, mille näitudes kindel olete,” soovitab komissar.