Pöördumiste põhjused seisnevad peamiselt selles, et Reisiks on jätnud tegemata lennupiletite broneeringud ja pole väljastanud tarbijatele tähtaegselt lennupileteid, samuti pole ettevõte vastanud tarbijate kirjadele ja kõnedele, teatas tarbijakaitseamet.

Korrakaitseseaduse § 26 lõikest 1 lähtudes on korrakaitseorganil oma pädevuse piires õigus teha toiminguid, millega teavitatakse avalikkust või isikut ohu ennetamisest, ohukahtlusest, ohust või korrarikkumisest. Laekunud pöördumistele tuginedes on kahtlus, et Reisiks ei pruugi täita tarbijate ees võetud kohustusi ning seetõttu on tarbijakaitseamet alustanud reisiettevõtja suhtes järelevalvemenetlust täpsemate asjaolude tuvastamiseks.

Praegu teadaoleva info põhjal pole tarbijakaitseametil võimalik anda hinnangut, kas ja millal Reisiks tarbijate ees täitmata jäetud kohustused täidab. Ametile teadaolevalt on mõni reisija saanud piletid kätte, kuid enamiku pöördujate avaldused on lahenduseta. Soovitame tarbijatel püüda võtta reisiettevõtjaga ühendust telefoni või e-posti teel ning kui see ei õnnestu, siis pöörduda tarbijakaitseameti poole.

Enne reisiteenuste ostmist tuleks tarbijatel alati teha reisiteenuste pakkuja ja osutaja kohta täiendav taustakontroll, näiteks tutvuda erinevates internetiportaalides ettevõtja kohta avaldatuga. Lennupiletite ostmisel tasub võrrelda erinevaid pakkumisi, sealhulgas vaadata lennupiletite hindu nii vahendusportaalides kui ka lennufirmade endi kodulehel.