Ansip ütles neljapäeval BNS-ile, et Tartu sugusel linnal peab lennuväli olema ning Tartu on valmis võtma kohustuse lennuvälja arendamisega tegeleda. Teede- ja sideministeerim on lennuvälja üleandmisega linnale nõus ning on ühtlasi valmis jätkama lennuvälja rahastamist senises mahus, kinnitas ta.

Ansipi sõnul on Tartul hästi õnnestunud investeerimisprojektide koostamine näiteks veemajanduse vallas ning ka lennuvälja tulevaste investeeringute jaoks kavatseb linn sarnaste projektide koostamist alustada.

Tartlaste maksejõulisus kasvab ning toalisel regionaalse tähtsusega lennuväljal tuleks arendada lennuliiklust suurtele rahvusvahelistele lennuväljadele, rääkis Ansip.

Tartu Lennujaam on praegu töökorras, ent vajab siiski investeeringud radaritesse ja lennujuhtimisseadmetesse. Ka lennujuhtimistorn vajab ümberehitamist ning suuremate lennukite vastuvõtmiseks tulevikus peaks pikendama lennurada, rääkis Ansip.

Eesti Erastamisagentuur (EEA) ei saanud tähtajaks neljapäeval taas ühtegi pakkumist AS-i Tartu Lennujaam erastamiseks. Lennujaama müük ebaõnnestus ka aasta tagasi.

Tartu Lennujaama 2000. aasta käive oli 819.710 krooni ning kahjum 87.944 krooni.

Tartu lennuväli võiks tegevjuhtide hinnangul rahaliselt välja tulla vaid siis, kui Tartust lähtuks vähemalt kolm rahvusvahelist regulaarlennuliini. Praegu käib Ülenurmelt lennuk regulaarselt vaid Helsingisse.