Naela langus tähendab, et välisturistidele on kaubad ja teenused odavamad. Tarbijad reageerisid kohe. Ctrip.com'i lehel kasvas hüppeliselt näiteks hiinlaste arv, kes huvitusid Suurbritanniasse reisimisest. Hiina uudisteportaal Phoenix edastas Londonit külastavatele inimestele lihtsa sõnumi: „Osta, osta, osta."

Hiinlased on väga suured luksuskaupade ostjad ning nad teevad seda eriti hea meelega välisriigis. Suurbritannias käis eelmisel aastal 270 000 hiinlast, mis oli võrreldes eelneva aastaga 46-protsendiline kasv. British Airwaysi omanikfirma IAG andis teisipäeval teada, et nõrk naelsterling toob riiki suure hulga turiste.

„Ma ei oleks imestunud, kui hiinlased ja Kesk-Euroopa turistid tuleks massiliselt Suurbritanniasse, sest nende ostujõud on kasvanud," ütles Šveitsi kellatootja H. Moser & Cie tegevjuht Edouard Meylan. „Inimesed on valmis reisima, et saada 5, 10 või 20 protsendilist allahindlust."

See kõik tähendab, et luksusbrändide poed saavad seda, mida nad vajavad. Nõudlus luksustoodete järgi on viimasel ajal vähenenud ning sellele on kaasa aidanud ka terrorirünnakud Euroopas. Suurbritannia on luksuskaupade osas maailma suuruselt kuues turg kokku 15,5 miljardi euroga. Samas tähendab Suurbritannia kaupmeeste edu kaotust Jaapani jaemüüjatele, Macau kasiinodele ja Hong Kongi juveliiridele.

Hiinlastel võtab muidugi aega, et lõpuks ka Londonisse jõuda. Seega algab tõeline buum pihta lähinädalatel. Samas on luksuskaupade ostjatel üks eripära.

„Sa ostad luksuskaupu ainult ühel põhjusel: sa tunned ennast väga hästi ja kindlalt," ütles üks analüütik, kes lisas, et Brexit võib kaasa tuua kõhklused ja see ei ole luksuskaupade müüjatele hea.

Burberryle tähendab naela 10-protsendiline langus prognooside kohaselt ligi 90 miljoni naela käibesse lisandumist. Firma teenib 10% oma käibest Suurbritannias ja 60 protsenti sellest tuleb turistide taskust. Ettevõtte aktsia hind tõusis eile Londonis 5,9%, mis on kolme kuu suurim kasv.

Hiinlased võivad hoida oluliselt kokku kui nad Jaapani asemel Suurbritanniasse või Euroopasse reisivad. Jaapani jeen on muutunud viimasel ajal kallimaks.