Teedeehituste ja suurte ummikute tõttu Tallinnas ning selle lähiümbruses on hommikuste ja õhtuste tipptundide ajal graafikust maas paljud bussid ja marsruuttaksod.

“Tipptunnil tekivad kaootiliselt üle linna ummikud, mida lähemal kesklinnale, seda rohkem,” tõdes Tallinna Autobussikoondise AS-i suhtekorraldusjuht Sirje Roht. “Kui bussijuht hilineb ühes suunas, jääb ta hiljaks ka järgmisele ringile ning graafikusse tagasisaamiseks kulub tund või kauemgi,” lisas ta.

Positiivne uuendus on Rohu sõnul Pirita ühistranspordirada, mis on suureks kergenduseks linna suunduvatele bussidele. Näiteid sellest, kuidas oleks võimalik parandada ühistranspordiliiklust, toob Roht teisigi: “Näiteks “Pargi ja reisi” süsteem, kus auto jäetakse parklasse ja linna toob tihti sõitev buss.” Veel mainis ta koolibusside süsteemi, mida kohati ka kasutatakse.


Suuremad tööd on tehtud

“Keerulised liiklusolud, teeremondid ja massiüritused mõjutavad paratamatult kogu liiklust ja ühissõidukite tööd,” ütles Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo ja lisas, et põhilised liiklust häirivate suuremate teeobjektide rekonstrueerimistööd ja kapitaalremont on lõppenud. Veel rääkis Harjo, et uuendustööde tagajärjel on

paranenud autobusside sõidu-graafikujärgne liiklus. Lõppjärgus on ka E. Vilde tee ja Keskuse tänava vahelise Sõpruse pst kapitaalremont.

“Sel aastal veel rekonstrueeritavad teeobjektid, Narva mnt ja Kivila tänava ristmike vaheline Mustakivi tee lõik, ei tekita häireid ühissõidukite graafikujärgsele liiklusele,” lisas ta.

Tallinnas kuuel liinil opereeriva MRP Linnaliinide ekspluatatsioonidirektori Avo Vaikna sõnul tuleb neilgi ummikute ja teederemondi tõttu pidevalt ette hilinemisi. “Sõidugraafikud vaatame üle ja muudame neid tihti seal, kus leiame kitsaskohti,” rääkis Vaikna. “Tekkinud erakorralise teederemondi või avarii korral on tavaline, et meie bussid on ettemääratud ajast maas, kuna graafikut tehes ei saa me ju lähtuda faktist, nagu toimuks avarii iga päev sama liini sõidu-trajektooril,” lisas ta.

Kahel Tallinna ja Harjumaa vahelisel liinil opereeriva ja GoBus Harjumaa osakonnale allhanget teostava OÜ Viimars juhataja Illar Hallaste sõnul on pärast augustikuist Pirita tee remonti sõidugraafikus püsimine Tallinna-Viimsi suunal lausa ideaalilähedane.

Tulika ja GoBus vähendavad liine

•• Tulika Takso marsruuttaksoliinidel nr 8 (Kaubamaja-Kaku-mäe) ja nr 224 (Kaubamaja-Laagri) on oodata muudatusi.

•• Senise 30-minutilise intervalli asemel hakkab Kakumäe liinil sõitev takso Kaubamaja pea-tusest väljuma korra tunnis.

•• Laagri liinil sõidavad marsruuttaksod uue graafiku kohaselt iga 20 minuti tagant senise 15 asemel.

•• Ära jäävad kõik pühapäevase väljumisega liinid.

•• Hiljuti teatas ka Saare maakonnas bussiliine teenindav

GoBus, et neil on plaanis lühendada või käigust ära jätta kokku 19 bussiliini.

•• Liinivõrgu vähendamise ettepanek esitati, sest majandus-ministeerium keeldus andmast 2,5 miljonit krooni lisaraha

Saare maakonna ühistranspordi käigushoidmiseks.

•• Bussifirma GoBus Saaremaa osakonna juht Margus Männik ütles ajalehele Oma Saar, et suur osa ettepanekus toodud liinide busse sõidavad nädalavahetustel ja riiklikel pühadel, kui reisijaid on vähe.