##Smart paketis 21-sekundiline kõne arvestatakse näiteks pooleminutiliseks. Ekspertide hinnangul on Tele2 Eestis üle 160 000 kõnekaardikliendi, kes maksavad kodumaise kõneminuti eest keskmiselt 3 krooni. Kui üks kõnekaardiklient teeb keskmiselt 40 kõnet kuus, teenib Tele2 ühes kuus hinnanguliselt 1–1,5 miljonit krooni lisatulu. See teeb aastas 12–18 miljonit krooni, mis moodustab näiteks ligi viiendiku Tele2 Eesti 2001. aasta kasumist.

Tele2 Balticsi turundusdirektor ja tootejuht Toomas Tiivel nimetatud arvutuse algandmeid ei kinnitanud, kuid ei lükanud neid ka ümber. Tele2 oma klientide arvu ei avalda.

Tiiveli sõnul on ümardav hinnakujundus osa Tele2 kõnekaardi toodetest. “EMT ja Tele2 tegutsevad konkureerival turul. Toote eristuvad mitmes tingimuses ja mõlemal kõnekaardil on oma eelised, mida klientidele välja pakutakse,” ütles ta.

Tiiveli sõnul maksustab EMT Simpeli puhul kõneaega küll sekundi täpsusega, kuid samas on Simpel kallima kõneminutihinnaga. “Smart arvestab kõneaega 10 sekundi täpsusega, kuid samas maksab kõneminut päevasel ajal kõikidesse mobiilsidevõrkudesse neli krooni,” ütles ta. Lisaks saavad kliendid iga vastuvõetud kõneminuti eest 30 senti boonust, mida Simpeli kasutajad ei saa.

Tele2 kõnekaarte oma lastele iga kuu ostev tallinlane Vaike ei teadnud, et Tele2 kõneaega ümardab. “Minu meelest on see jama, olen väga pettunud, et mind tüssatakse,” ütles ta.

Tele2 koduleheküljel internetis on tariifide all 10 sekundi täpsusega hinnakujundus kirjas. Vaike sõnul ei suuda inimesed seda jälgida. “Kõnekaardid on just laste seas levinud. Neile ei saa lepingut teha, unustavad end rääkima ja teevad 700-kroonise arve.”

Tiiveli sõnul on kõnekaartide kliendid tootetingimustest teadlikud. “Smardi klientide arv kasvab jõusalt ja see on parim tõestus toote sobivusest,” ütles ta. Ka kliendid tema sõnul ümardamise üle ei kurda, sest kokkuvõttes saavad nad Tele2 tooteid kasutades soodsama hinna. Tele2 arvutab ka välismaale alla minuti kestvad kõned üheminutilisteks. Kõnekaartide puhul ümardatakse kõneaega alates 1998. aastast ehk sellest ajast, kui Q-GSM kõnekaardid turule tõi.

EMT uues reklaamikampaanias esitletakse Simpelit kui ainsat kõnekaarti, mis arvutab tasu sekundipõhiselt.

EMT avalike suhete juhi Kaja Pino hinnangul ei tähenda sekundipõhiselt hinna arvutamine firmale mingisuguseid erilisi pingutusi ega investeeringuid, mistõttu Tele2 toimib nii, nagu majanduslikult kasulikum. Pino sõnul on EMT kogu aeg kõiki kõnesid sekundipõhiselt arvutanud.

“Kui ümardaksime, oleks see klientide eksitamine,” ütles ta. Pino sõnul ei tulnud EMT sekundipõhisust rõhutatud reklaamlausega välja seetõttu, et Tele2 kõnepaketid hakkasid liiga jõuliselt turgu hõivama. “See ei ole trump meie tagataskust, see on konkurentsieelis,” ütles Pino.

Tema sõnul on Simpeli paketis kõneminuti hind kallim, sest EMT pakub suuremat leviala.

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski sõnul ei riku Tele2 seadust, sest tarbijatele on kättesaadav informatsioon kõnekaartide kõnetasu arvutamise kohta, mis võimaldab neil valida pakutavate teenuste vahel. Turetski möönis siiski, et reklaamiseaduse järgi võib Tele2 välja kuulutatud kõneminutite hindu pidada eksitavaks, kuid see nõuab põhjalikumat juurdlust.