“Arvutame, kui suur hinnatõus erakliendile tegelikult tuleb, arvestades ka erinevaid hinnapakette tervikuna,” rääkis tarbijakaitseameti peadirektor Helle Aruniit Eesti Päevalehele. “Samas on möödas aeg, mil mitmekümneprotsendiline hinnatõus oleks põhjendatud See oli mõeldav mõni aasta tagasi, kui Eesti Telefonil tuli teha suuri investeeringuid.”

Eesti Telefon soovib analoogtelefonide kuumaksu tõsta 50 kroonilt 84 ja digitaaltelefonil 75 kroonilt 98 kroonini.

“Hinnatõus, millest ajakirjanduse vahendusel teada saime, on palju hullem, kui arvasime,” lausus tarbijakaitseliidu juht Aino Runge. “See lööb pahviks, seda enam, et hinnatõuse on järjekorras juba nii palju.”

Aruniidu sõnul ei tohiks kuumaksest püsitasu liiga suureks minna. “Nad hakkavad saagima oksa, millel ise istuvad,” lausus Aruniit. “Lisaks 100–200 krooni kuus telefoni eest tasuvatele inimestele võivad Eesti Telefoni teenusest loobuma hakata ka teised.”

Peaministri majandusnõuniku Kersti Kaljulaidi sõnul viitavad Eesti Telefoni sammud sellele, et ettevõte kohendab kliendibaasi ning on valmis loobuma vähe helistavatest ja seega vähetasuvatest eraklientidest, tehes panuse äriklientidele.

Aruniit ütles, et näeb tarbijakaitseameti rolli eelkõige selles, et inimestele rahulikult ja mõistlikult seletataks, millised telefonipaketid on neile kasulikud.

Aruniidu sõnul ei ole tarbijakaitseametil eriti võimalik Eesti Telefoni hinnatõusu sekkuda. “Rohkem võimalusi on sideametil,” ütles Aruniit.

Sideameti peadirektori Jüri Jõema sõnul said nad Eesti Telefoni taotluse alles eelmise nädala lõpus ja selle läbivaatamiseks kulub kaks nädalat.