Valdavaks on kujunenud disruption ehk Saare käsitluse kohaselt murrang, millega paljud tehnoloogiaga seotud majandusharud silmitsi seisavad. „Praegu lahendatakse klientide seni ignoreeritud vajadusi ning turule tulevad ettevõtted, mis pole seal varem olnud. Uute tulijate, idufirmade jaoks ei ole kasuminumbrid olulised ja nad on suunatud kasvule, kuid suured ettevõtted on iga kord kvartalitulemuste pärast mures ning mõtlevad uuendustele,“ ütles Saar.

Tema sõnul on ilmekaks näiteks teleturg, kus Telia hakkas pakkuma HBO kanalit vastukaaluks Netflixile, mis hakkas turgu ära võtma, ning mitte ainult nemad. „Kunagi ei osatud kuidagi arvata, et Youtube võib olla televisiooniteenus,“ märkis Saar.

Uuenduste elluviimiseks ei kehti enam arvamus, et innovatsioon on organisatsioonis eraldi asi. Tegelikult puudutab see kõiki töötajaid ning seetõttu korraldas Telia esimese VUNK Intrapreneurship Programme. „See kasvas välja organisatsioonivälisest häkatonist VUNK, mis andis väga häid tulemusi, aga järgmise sammu astumiseks otsustasime kaasata oma töötajaid. Väline häkaton on väga hea asi, aga tõenäosus, et sealt tuleb sobiv toode, on suhteliselt väike ning seetõttu tahtsime motiveerida oma töötajaid innovatsiooniga tegelema,“ ütles Saar.

Saare sõnul oli tulemus suurepärane. „Inimesed panid pead tööle ja need, kes polnud kunagi rääkinud korraga üle 10 lause, tulid säravate silmadega ja presenteerisid oma ideid. Ülesanne ei olnud lihtne, sest tavapärase 48 tunni asemel oli neil aega vaid 30 tundi. Kuid Telia jõudis selleni, et innovatsioon on nüüd igas üksuses, iga inimese töölaual,“ rääkis Saar.

Finantsjuhtide konverentsiks valminud SEB uuring Balti riikide suurettevõtete finantsjuhtide seas näitas, et Eesti ettevõtete jaoks ei ole innovatsioon prioriteet. Kui Lätis tähtsustas 49% ettevõtetest innovatsiooni, siis Leedus (37%) ja Eestis (34%) oli see näitaja tunduvalt madalam. 52% Leedu ja Eesti finantsjuhtidest vastas, et nende ettevõte on mõelnud innovatsiooni peale, kuid see ei ole nende peamine prioriteet; Lätis valis selle vastusevariandi 37% vastanutest. Baltimaade suurettevõtetest 11–14% jaoks ei ole innovatsioon hetkel oluline küsimus.

Uuringu fookuses oli ettevõtete hinnang majandusolukorrale, peamised probleemid ning võimalused ärikeskkonnas. Käesoleval aastal osales uuringus 226 ettevõtet, kelle aastakäive ulatub vähemalt 20 miljoni euroni.