Kuigi kompanii põletas hoogsalt raha ja kahekordistas kvartalikahjumi, tõusis Tesla aktsia järelkauplemisel üheksa protsenti. Musk ütles, et kahjumid on miski, mis peaks saama ajalooks.

„Meie eesmärk on olla igal kvartalil tulevikus kasumlik ja positiivse rahavooga,“ ütles Musk. Ta lisas, et seda juhul kui just ei tule majanduslangust või suurt majanduslikku šokki.

30. juunil lõppenud kvartal oli Teslale kriitilise tähtsusega, et siduda tehase tulevik mudel 3-ga, mis on odavaim Tesla auto. Tesla põletas kvartalis enam kui 430 miljonit dollarit, mistõttu rahavaru kahanes 2,2 miljardi dollarini. Analüütikud kartsid hullemat.

Juuni lõpus tootis Tesla nädalas 5000 mudel 3 autot, mis on ettevõtte hinnangul tase kust maalt peaks tootmine muutuma kasumlikuks. Juulis suudeti seda taset hoida korduvalt.

Kolmandas kvartalis peaks kogutoodang kasvama 7000 autoni nädalas, mis teeks toodanguks 350 000 autot aastas ja siis peaks muutuma Tesla jätkusuutlikult kasumlikuks esmakordselt ajaloos.

Tesla kvartalitulemus näitas, et ettevõte suutis nelja miljardi käibe juures jääda 743 miljoni dollariga kahjumisse. Samas mõnedki analüütikud on skeptilised Tesla kasumisse jõudmise osas, kirjutas New York Times.

Läinud kuul teatas Tesla plaanist rajada Hiina tehas, mis peaks hakkama lõpuks tootma aastas 500 000 sõidukit aastas. Tehast rahastataks laenudega Hiina pankadest ja koha peal väljaantavate võlakirjadega.

Musk vabandas analüütikute ees, kuna ütles varem, et ta ei viitsi vastata igavatele küsimustele.

„Halval käitumisel pole põhjendust,“ lausus ta. „Sellel on põhjus. Ma ei maganud ja tegin 110-120 tunniseid töönädalaid, kuid see pole mingi vabandus.“