Adam Jonas on Morgan Stanley analüütik, kes teeb oma tööandjale analüüse just Tesla kohta. Ta saatis täna hommikul oma klientidele välja teate, mille sisuks oli spekulatsioon, mida „suur plaan" tähendada võib.

Tema sõnul muudab Tesla suunda ning hakkab tegelema uue aja ühistranspordiga, mitte enam isiklikku omandusse müüdavate autodega.

„Me arvame, et pusle puuduv tükk on tellimusel juhita ühistransport (autod), milles oleks ühendatud nii Tesla teadmised elektriautodest kui juhita autode ehitamisest," kirjutas Jonas. Analüütiku sõnul ei ole autode müümine inimestele igavesti jätkusuutlik ärimudel. „Autotööstus on varajases muutumise faasis, kus eraisikute omanduses olevad autod asenduvad avalikus kasutuses olevate autodega," ütles ta.

Teslal oleks sel juhul konkurentide ees eelis, sest neil ei ole varasemat ajaloolist koormat nagu teistel autotootjatel ning nad on valdkonda põhjalikult uurinud. See annab ettevõttele kindla aluspõhja, et uuele ajastule vastu minna, arvab analüütik.

Jonase sõnul võib seliste ühissõidukite arv 2018. aastal olla 5000 kandis.

Mees on Tesla üks tuntumaid analüütikuid ja tema prognoosid on tihti väga loomingulised. Kui ta eelmise aasta novembris Muskilt endalt sellise plaani kohta päris, siis Tesla tegevjuht naeris, kuid tõdes siiski, et tegemist on „tegelikult täitsa nutika küsimusega".