Rimi ja Säästumarketite keti turundus- ja kommunikatsioonijuhi Evelin Mägioja sõnul langetas Prisma mitmel tootel hindu vahetult enne TNS Emori hinnavõrdluse toimumist tänavu 10. veebruaril. Ta tõi välja mitu toidukaupa, mille hind vahetult enne hinnaseiret alanes.

"Antud uuringu puhul pakub ehk huvi ka fakt, et Prisma on suurematest jaekettidest ainuke, kes antud hinnauuringu tulemusi täies mahus ostab ning täpselt teab, millised tooted võrdlusesse lähevad," sõnas Mägioja.

TNS Emori uuringuspetsialisti Mari-Ann Bankieri sõnul viib uuringufirma igapäevakaupade hinnaseire läbi kuu kolme esimese nädala jooksul ning täpset kuupäeva ühelegi jaeketile teada ei anta. "Ma ei oska Prisma hinnamuutusi ja nende põhjuseid antud kuupäeval kommenteerida," lisas Bankier. 

Uuringu aluseks on spetsialisti sõnul pere ühe kuu ostukorv, mis hõlmab pere-eelarves olulisema kaaluga tooterühmi. Ostukorvi arvutamisel tuginetakse statistikaameti pere-eelarve uuringu andmetele tooterühmade tarbitavate koguste kohta ning TNS Emori hinnaseire andmetele.

"Mis puudutab Evelin Mägioja mainitud tooteid, siis nendest toodetest olid veebruari ostukorvis sees vaid banaan ja kartul. Kohvi, küpsiste ja kohupiimade tooterühmas olid teised tooted," sõnas Bankier.

Bankier täpsustas, et uuringusse on kaasatud umbes 40 tooterühma, mille siseselt vaadeldavaid tooteid aeg-ajalt muudetakse, ning ligi 50 toodet.

"Tegemist on mitmele kliendile suunatud uuringuga, mille tulemused on Emori omandis. Kõigil huvilistel on võimalik tulemusi Emorilt tellida," ütles Bankier.

"Kahjuks võib tõdeda, et ajakirjandus teeb sageli meie pressiteate põhjal suuri üldistusi. Tegemist on siiski ostukorvi mitte üldise hinnataseme võrdlusega ning uuring on piiratud kitsa ajaperioodiga."