"See on kahtlemata üks toidualane trend maailmas," tutvustas Food Festi toiduliidu juht Sirje Potisepp.

"Praegu ei ole Eesti turg selleks veel lihtsalt valmis," ütles Potisepp, lisades, et mahetoodete turuosa oli 2009. aastal kõigest 0,8 protsenti.

Toiduliidu juhi sõnul on toidutööstused valmis tootma ka mahe- ja ökotooteid niipea, kui tarbijate ostujõud suureneb ja nad saavad osta seda, mida nad tegelikult soovivad. Praegu vaatab tarbija hoolega rahakotti ning peab aru, mida ta saab endale lubada ja mida mitte.

Toiduettevõttetele teeb teisest küljest rõõmu tarbijate teadlikkuse kasv. "Viimastel aastatel, eriti viimasel kahel aastal on tarbijate teadlikkus tõusnud. Tarbijad on hakanud rohkem jälgima, mida nad söövad, millised on toiduainete koostised ja jälgivad, kui palju ja mida süüakse," sõnas Potisepp.

Toiduainetööstuse arengu kolme suunana nimetas Potisepp tervislikkust, funktsionaalse toidu väljatöötamist (näiteks südamejuust) ja tööd toidu esteetilisuse kallal ehk toidu väljanägemise parandamine.

Järjest enam pööratakse Eestis tähelepanu laste toitumisele, nende toitumisharjumuste kujundamisele.

"Tulin just tervise arengu instituudist ühelt ümarlaualt ning seal tõdeti taas, et kui lapsega lapsepõlves ei tegeleta, õigeid toitumis- ja tarbimisharjumusi ei kujundata, siis mõjutab see edaspidi täiskasvanute valikuid," sõnas Potisepp.

Food Festilgi pööratakse lastele tähelepanu ning teiste seas valitakse välja parim koolimenüü.

"Kui me arvestame, et mõned lapsed saavad sooja süüa ainult üks kord päevas, siis on äärmiselt tähtis, millist toitu nad saaksid ja et nad üldse sooja toitu saaksid," sõnas Potisepp.

Toidumess toimub 28.-30. oktoobril Eesti näituste messikeskuses. Tavatarbijad on messile oodatud laupäeval. Eelmisel aastal kestis mess kaks päeva ja oli suunatud rohkem erialainimestele.