„Lipumärk on tarbijale oluline tähis, et ta teaks eelistada kodumaist toitu ja toiduliit soovib kampaaniaga jätkata ja teha poes nähtavamaks. Toiduliidul on hea meel tõdeda, et Eesti jaemüügiketid on jätkuvalt huvitatud koostööst ja on valmis panustama lipumärgi paremaks nähtavuseks,“ ütles toiduliidu juht Sirje Potisepp.

Saavutamaks lipumärgi parem märgatavus, plaanivad kaubandusketid ühiselt teha lipumärgile reklaami ostukärudel, siseraadiotes, kliendilehtedes, turvaväravatel, kassapulkadel ja muudel kaupmehe käsutuses olevates kanalites.

Esimese sammuna on kavas kaaluda lipumärgi kleebise suuruse muutmist, et see paistaks tarbijale paremini silma. Selleks vaatavad kaubandusketid üle oma võimalused, et senise 0.8 cm läbimõõduga kleebise asemel hakata kasutama 1 cm läbimõõduga lipukleebist.

Kaubandusketid on võtnud eestimaisuse enda südameasjaks ja plaanis on korraldada lipumärgi jaoks eraldi kampaaniad, mis toimuvad korraga kõigis kampaaniaga liitunud poodides eelnevalt kokkulepitud aegadel - vabariigi aastapäeval, taasiseseisvumispäeval ja muudel Eesti riigile ja rahvale olulistel perioodidel.

Lipumärgi kampaanias osalevad Selver, AS Prisma Peremarket, RIMI Eesti Food AS koos Säästumarketitega, ETK koos tarbijate ühistutega, Tallinna ja Tartu Kaubamaja, Comarketi kauplused ja peatselt liitub ka Maxima Eesti OÜ.

Rahvuslipu märk toote hinnasildil näitab, et see on valmistatud Eesti toiduainetööstuse ettevõtetes eestimaalaste poolt eestimaalaste maitse-eelistusi ja traditsioone silmas pidades. Eestis toodetud toiduainetes on kasutusel nii kodumaine kui importtooraine, ent suurim lisandväärtus toodetele on antud Eestis.

Tulevikuplaanides on kutsuda üles kasutama lipumärki lisaks toiduainetele ka Eestis toodetud tarbekaupadel.