NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
11.05.2018 18:16
Istuge sisse.
    12.05.2018 08:34
    Miks Eesti tööandjad ise ei kasvata spetsialiste?
    12.05.2018 18:14
    Sama küsimus! Kas tööandjad on riigilt tellinud konkreetsete erialade õpetamist kutsekoolides ja/või kõrgkoolides? Kas on tööandjad pakkunud noortele välja stipendiume ettevõttele vajalike erialade õppimiseks?
    Mulle in isiklikult jäänud küll praegu mulje, et ettevõtjad just vastupidi on võtnud noortelt huvi erialasid õppida, sest nii-kui-nii võetakse tööle madalapalgaline välismaalane ja kohalik noor oma vastomandatud erialaga saadetakse ukselt "pikalt"!
11.05.2018 18:23
1. 2001. aastast IMD maailma riikide konkurentsivõime analüüs: Eesti majandusarengu suurim pidur on spetsialistide puudus;
----
Täiesti nõus. Selle asemel, et raisata raha tasuta hariduse andmisele kirilitsas saaks tõsta õpetajate palka ja õpetada välja kõrgtasemel spetsialiste, tõsta õpetajate kvalifikatsiooni jne.
11.05.2018 18:40
Küsimus, töökätest on teil puudus? Aaa...noored malevlased tööle ei saa, pole kohti lihtsalt. Milles probleem? Milles vasturääkivus?
11.05.2018 18:48
Tööandjad ootavad Reformi valitsust. Mitte üheski riigis ei keeldu tööandjad dialoogist valitsusega.
Milliseid lubadusi on Reformi poliitikud andnud, et nad seda teevad?
Delfi populistide jaoks ilmselt ülejõukäiv küsimus.
    11.05.2018 20:29
    Tööandjana ei oota ma RE valitsusse. Ootan valitsusse inimesi, kellel on mõistus peas ja hoiab eemale populismist. Teeb Eesti ühiskonnale häid otsuseid, et majanus kasvaks ja inimesed saaksid nautida teenuseid ning olla tunduvalt õnnelikum. Seni oleme näinud ainult võimul olevatelt isikutelt oma lolluste rakendamist ( kuuluvas sinna sotsid, RE, KE ja IRL). Lõpetage endale mõtlemine ja tehke ükskord inimlikke otsusi.
    11.05.2018 20:49
    Jätke see jura. Ma elan väga õnnelikus riigis nimega Saksamaa, siinset võõrtööliste sissetoomist ei tasu vist kommenteerida. Ei märka küll, et rahvas sellest õnnelikum oleks. Märkan, et suisa vastupidi. Te tahate lihtsalt palkasid all hoida. Teie ühiskondlik vastutus on null.
11.05.2018 18:52
Kui töötajaid ei leita, siis tõstetakse palka. Kui siis ka ei leita, pannakse firma kinni.

Ma võtaksin siinkohal Euroopa Liidu rahvaarvu. Juhin tähelepanu, et Euroopa Liidu kodanikel on õigus Eestis töötada ilma tööloata. Kui nii tohutust rahvamassist ei piisa, siis mida need tööandjad tegelikult soovivad? Venestamist?

Eesti on rahvusriik.
Anonüümne kommentaar
11.05.2018 18:55
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "ABC" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
11.05.2018 19:01
Oh saaks nüüd need orjalaevad kuidagi sadamasse ja seda SKP-d edasi seninägematutesse kõrgustesse tõsta...
Unistus viie rikkama riigi kontseptsioonist on visa tuhmuma.
11.05.2018 19:24
Esimese variandina pakuks sellise asja. Teeme endale sellised läti keele kallakuga koolid: mitte päris lätikeelsed nagu meil on praegu venekeelsed koolid, aga sellised, kus lätlased saaksid õppida oma emakeeles läti keelt ja kirjandust ja oma ajalugu õpiks nad ka (ainult Läti osa oleks neil vaja õppida, plejäänud suhtumine maailmaajalukku on meil ju sama). Ülejäänud hariduse osa oleks eestikeelne. Ja siis kutsuks üles Põhja-Lätist inimesi meile tööle tulema: lubaks neile spetsialistile väärilist palka, lubaks, et nende lapsed ei kaota oma emakeeleoskust ja teadmisi ajaloost ning reklaamiks, et Tallinnast või Tartust nädalavahetuseks koju Lätti sõitmine on neil isegi lihtsam kui eestlastel Soomest koju sõitmine. Miks nii? Sest isegi 100 000 tuhande lätlase Eestisse elama asumine ei ole ohuks meie iseseisvusele. Lätlased tunnetavad ajalugu täpselt samamoodi nagu ja täiesti kindlasti mitte ükski lätlane ei hakka kunagi hääletama selle poolt, et Eesti taas Venemaaga ühineks. Jah, me peaks lisaks selle spetsialistide hordile tooma Lätis ka mitukümmend läti keele õpetajat, aga kui me võime siin Eestis anda venekeelset haridust, siis miks me ei võiks anda ka natuke lätikeelset haridust.
Venelasi või venekeelseid inimesi endiselt Nõukogude Liidu alalt lihtsalt ei tohi mitte ühtegi Eestisse enam juurde tuua. Venelasi on meil liiga palju ja sellega on probleem.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    12.05.2018 05:14
    Põhimõtteliselt nõus ainult ukrainlased on slaavlased aga venelased asiaadid
    12.05.2018 18:28
    Aga mulle jäi arusaamatuks, kuidas aitab lätlaste või ukrainlaste importimine meie keele- ja kultuuri säilimisele ja arengule?
    Kindlasti aitab võõraste import küll kaasa madalamate palkade säilimisele ja läbi selle ka noorte eestlaste väljavoolu jätkumisele!
    12.05.2018 23:46
    Lätlaste importimine ei ole meile nii ohtlik kui venelaste importimine. Venelasi on meil lihtsalt liiga palju, mitte ühtegi ei tohiks enam juurde tuua. Kui meil on vaja tööjõudu sisse tuua, siis parem iga kell tuua lätlasi, kes on läbi teinud samasuguse ajaloo kui meie ja suhtuvad ellu samamoodi.
11.05.2018 19:27
Kui ohjeldamatult siia sisse lasta odavat tööjõudu idast siis 20 aasta pärast on eesti keel ehk ainult laulupeo keel, arvestades, et ukrainas, venes ja valgevenes ei lähe elu veel niipea nii kalliks kui meil siis kannatab neil siin 800 euro eest kuus 24/7 rassida päris pikalt.
Eesti ärimehed on ju kõik geeniused, minge pange oma ärid püsti seal kus pole tööjõu puudust.
bangladeshI näiteks 35 doltsi kuu, kui hakkasid 100 nõudma toodi sõjavägi kohale ja peksti üritus kaiali
11.05.2018 19:29
Kuskil lugesin numbrit, et meil on 13000 vaba töökohta.
Teisalt loen, et noored ei leia tööd
Kolmandast kohast loen, et 50+ vanused ei leia tööd
Neljandast kohast loen, et illegaale on juba oi-kui-palju
Täna Terevisioonis hädaldab Tamsar, et spetsialiste ei jätku, sisserändekvooti ei suurendata ...
Muide sama jutt käis ka 2007, eellmise buumi eel ja siis ühtäkki oli igasugune töö otsas, sest buum oli otsa saanud.
Viimasest kriisist on möödas juba >10 aasta. Kannatage natuke veel, kohe tuleb uus ja vaadake, et te siis seda kriisi ei lase raisku minna.
11.05.2018 19:41
Teine variant. Läheme päevapealt üle eestikeelseks riigiks, nii et kõik sissetulijad peavad oma muukeelsed dokumendid tõlkima eesti keelde, ametnikud suhtleksid nendega ainult eesti keeles ja mitte üheltki riigi palgal olevalt inimeselt ei nõua enam mitte ühegi sõna vene keele rääkimist. Isegi keelaks ära selle. Ja see oleks tõeline lakmus sellele, kas see spetsialist, keda tahetakse Eestisse tööle tuua, on ikka niipalju väärt, et ettevõtja annab siis sellele inimesele kaasa tõlgi, kes aitab tal riigiga suhelda. Ehk kui me elaksime täiesti eestikeelses riigis, siis võiks lasta neil siin ajutiselt töötada. Praegu tähendab iga sissetoodud venelane seda, et me ei saa mitte iialgi sellest kakskeelsusest lahti, sest kogu aeg tulevad peale uued umbkeelsed inimesed peale.
Ja valmisikasti juurde ei tohi lubada mitte kedagi, kes enne ei ole ära teinud eestikeelset valmisküpsuse eksamit. Ei saa nii, et mingid turistid, sissesõitnud, okupandid, sovieedid jne otsustavad kohalike elu üle. Kohalike elu üle tohivad otsustada ainult need inimesed, kes on ka tegelikult meelelelaadilt kohalikud. Ehk sõnakestki valimispropagandat ei tohi vene keeles teha. Ehk need, kes tegelikult saavad aru, millest siin Eestis räägitakse, mis siin mureks on, ainult need saavad kohaliku elu üle otsustada. Teised võivad siin olla kui ajutine tööjõud. Olgu niikaua kui neil meeldib, aga kohaliku elu üle otsustama ei tohi neid lubada enne, kui nad on oma meelsust ja keelsust tõestanud.
Ja selliste ajutiste siinviibijate jaoks võiks ka lubada täiesti venekeelse meditsiiniasutuse, ainult et see peab olema täielikult erarahal toimiv. Haigekassa ei tohiks sellist asja sendigagi rahastada. Ja see ei oleks argument, et nad maksavad siin masksusid. Kui paljudes teistes riikides maksavad eestlased maksusid ja ega keegi neile veel sellepärast eestikeelset teenindust taga. Õpid keele selgeks, saad osa ühiskonnast. Või siis jällegi, kui on tegelikult selline spetsialist, kes toob tööandjale palju kasu, siis annab tööandja oma spetsialistile tõlgi kaasa. Ehk palun kõigepealt eestikeelne riik ja alles seejärel umbkeelsete võõrtööliste sissetoomine. Ei tyohi alustada valest otsast, sest siis meil ei saa kunagi olema eestikeelset riiki. Ehk see peab sissetulijale olema selge sõnum, et ta tuleb eestikeelsesse riiki.
11.05.2018 19:43
Igapõlise sotsialisti eesmärk ei ole ju ometi töötaja te siia toomine. Tõeline kommunist püüab oma riiki hävitada keskaegsetest kurjategijatest ülapeetavate riiki toomisega.
11.05.2018 20:00
Palun vabandust, liiga palju kirjavigu sai!
Peab olema: ülejäänud suhtumine maailmaajalukku, Lätlased tunnetavad ajalugu täpselt samamoodi nagu meie, valimiskasti, maksusid, ei tohi.

Ehk rakendaks mitut varianti koos, aga kõigepealt peab olema tagatud eestikeelne riik eestlastele. Kas Te sellele olete mõelnud, et Eestisse tagasi saaksid tulla väljarändajate lapsed, sest reeglina on nende emakeele oskus säilinud, aga nad ei oska sõnakestki vene keelt. Jah, nad oskavad oma uue asukohamaa keelt, aga vene keelt mitte, sest teistes riikides ju ei õpetata vene keelt. Järelikult peaks Eesti elu olema selline, et Sa siin saad hakkama nii, et Sinu käest mitte kunagi mitte kuskil ei nõuta vene keele oskust. Siis ei peaks noored eestlased minema Eestist ära sellepärast, et nad ei oska vene keelt ja teised noored inimesed, kes oskavad suurpäraselt oma uute asukohamaade keeli ja inglise keelt, saaksid tulla soovi korral Eestisse. Eesti peab olema koht eestikeelsetele ja -meelsetele inimestele.
Seda Eesti praegu pole. Tuttava laps õpib arstiks. Pärast haiglas praktikal käimist otsustas hakata õppima soome keelt, sest selgus, et meil siin peetakse iseenesestmõistetavaks, et Sa pead oskama vene keelt. Aga kui noor ei taha vene keelt osata? Ja mina mõistan sellist noort! Juba nõukogude ajal ju ei mindud teatuid elukutseid õppima, sest need eeldasid Sinult vene keele oskust ja kahjuks on sama olukord meil senimaani. Kui sa ei taha vene keelt osata, siis on Su valikud piiratud.
Aga kui venelasel saab eesti keelest kõrini, siis ta saab Eestist ära minna ja ta ei pea mitte kunagi enam elu sees sõnakestki eesti keelt rääkima. Aga kui eestlasel saab vene keelest kõrini või siis välismaal olles tüdineb ära võõrkeeles rääkimisest, siis kuhu on eestlasel minna? Kus ootab eestlast eestikeelne maa? Ja tegelikult on see meie inimõigus, et meil on kuskil eestikeelne maa, Nagu venelastel on õigus venekeelsele maale, rootslastel rootsikeelsele maale, norrakatel norrakeelsele maale, nii on ka eestlastel õigus eestikeelsele maale. Ja kuna see maalapikene on nii pisikene, siis ei juhtu mitte ühegi teise rahvusega midagi, kui see olekski eestikeelne maa.
    11.05.2018 20:30
    Nägin Tartus gruppi arstitudengeid. Nad uurisid koos algtaseme vene keele õpikuid. See ei ole normaalne. Ma saan täitsa aru, kui nad mingil hetkel Soome lähevad. Eesti riigikeel on eesti keel. Arstid ei pea vene keelt oskama.

    Nägin ka Tallinki kõnekeskuse töökuulutust. Seal otsiti inimesi nelja osakonda. Euroopa osakonnas nõutakse saksa, inglise ja eesti keelt. Rootsi osakonnas rootsi, inglise ja eesti keelt. Soome osakonnas soome, inglise ja eesti keelt. Eesti osakonnas vene, inglise ja eesti keelt.

    Soomes on rootsi keel RIIGIKEEL, aga Tallinki Soome osakonna töötaja seda keelt oskama ei pea. Eestis on riigikeel AINULT eesti keel. Ometigi peab Eesti (!!!) osakonna töötaja teenindama Eesti püsielanikke vene keeles. See on tõsiselt jälk. Pärast ei saa jälle keegi aru, miks noored välismaale lähevad.
11.05.2018 20:50
Tööjõudu ei jätku nendele ettevõtjatele, kes ei investeeri oma ettevõttesse vaid ostab hirmkalli maasturi jne...
11.05.2018 20:59
Mäss laevas!
11.05.2018 23:28
Millistest spetsialistidest ja nende aja raiskamisest jutt käib, kui neid tahetakse hoopis välismaalt piiramatult sisse vedada?
12.05.2018 10:45
..vävisi vilksab mõte, et kas vana roosa kogub endale potensiaalseid valijaid või väekontingenti, et tähistada väärikalt vanavanema100a Eestit 1924a sündmustest?
12.05.2018 20:17
miks meil kuskil kus tööpuudus lokkab ei otsita seda tööjõudu taga portaalides ega kuskil? vist ei juleta kirjutada, et vajatakse lojuseid kes peaaegu tasuta töötavad või ollakse haaratud inimsmugeldajate keti üheks lüliks. tööandjad sellised..
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega