NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2 ... 7
Kommentaar eemaldatud
03.10.2018 00:22
Mitte tööjõu puudus, vaid ODAVA tööjõu puudus! Nimetagem asju õigete nimedega.
    Näita vanemaid (19) Laadin kommentaare...
    03.10.2018 19:14
    Mu arust ongi hiina, tai söök kordades maitsvam kui Eesti "kartul-soust-sealiha-kilu". Lemmikkohad, kus käin söömas ongi hiina ja taipäraste toitudega. Niiet tulgu aga välismaalased siia! 2 milj palun juurde rahvaarvu!
    03.10.2018 23:18
    Hakka ettevõtjaks ja maksa head palka, vaata kas sa kasvõi aasta pead vastu. Rõhk eelmainitud TÖÖL KÄIMISE JA TÖÖ TEGEMISE jutule peab vägagi hästi paika. Kui sa teha midagi ei oska või ei viitsi siis head palka pole mõtet ka oodata. Kui meie kommentaatorid oleks ka reaalsed ettevõtjad siis oleks neid TÜHISEID sõnapaare siin ca 99% vähem. Turg ja riigikord panevad paikka tööhinna. Vastavalt sellele saab maksta ka palka.
    04.10.2018 13:34
    Kui sellele töötajaile antaks vabad käed ja võimaluse teenida , siis ta seda ka teeks .Praegu paneb omanik menüü ette ja hinna samuti .Kui isegi tekib kasum , siis selle imeb omanik samuti kohe endale . Teate mõnda omanikku , kes firma raskuste puhul hakkaks bussiga tööl käima ja võtaks kodust kaasa eilset putru karbikesega et mitte välja sööma minna ? Enda palka nad ei kärbi mitte kunagi , nemad ise on alati "viljakad" .
03.10.2018 00:23
Samasugune demagoogia on, et kohalikud EI TAHA mingit tööd teha ja seetõttu tuleb võtta immigrante sisse. Kohalikud TAHAVAD, aga tahaks ka väärilist palka saada.
    Näita vanemaid (14) Laadin kommentaare...
    03.10.2018 13:50
    Ja veel- järjest tekib juurde kohti, kus on kohapeal söegrill, kuid mitte keegi ei mõtle sellele, et paigutaks ka ventilatsiooni selle grilli kohale. Lihtsalt on liiga kallis. See tähendab aga seda, et me kõik hingame sisse sealt tulevat suitsu ja tahma. Ükski palk pole piisav, et ma oma tervist tapaks ja nüüd teen üldse kokaametiga lõpparve.
    04.10.2018 13:37
    Mine tavalisse sööklasse tööle , seal pole mingit söegrilli .Kui palav on , tee aken lahti .
    05.10.2018 21:12
    Seal lihtsates sööklates on teised probleemid jälle...enne tuleb hommik kätte kui ma kõike üles loetlema hakkaksin. Aga põhimõtteliselt peavad töötingimused olema inimlikud kõikide jaoks. Räägitakse, et igal aastal on nii ja nii palju uusi vähijuhtumeid, kuid keegi ei räägi sellest, et ebatervislikud tingimused, ületöötamine ja halb sisekliima on ühec peamised haiguste põhjused. Inimesed töötavad meie riigis end sandiks ja kurnavac sotsiaalsüsteemi. Nõuda tervislikke töötingimusi oleks ka riigile odavam.
03.10.2018 00:23
Tere,
soovisime 500€ eest inimest tööle, kes töötaks 12.00 - 23.30 kokana ja
peale seda, 01.00 - 02.00 koristajana.
Ja teate?!!! Keegi ei tulnud, nii pidimegi ali expressist viiese kombopaki tellima - 3 iinlast, 2 vietnamlast. Tööjõupuudus noh.
    Näita vanemaid (5) Laadin kommentaare...
    03.10.2018 10:28
    3 iinlast???:D
    03.10.2018 10:30
    Väga hea kui osa toidukohti suletakse. Tallinnas toidukohti liigagi palju arvuliselt, kuid kvaliteet ei ole kiita. Põhimõtteliselt on ainult 10 toidukohta, kuhu ma iga kell tagasi lähen (hea toidu, ilusa interjööri, meeldiva ja samas kiire teeninduse ning mõistliku hinnaklassi pärast). Tallinn ei ole Pariis, siis ei saa prae eest sama raha küsida, mis maailma suurlinnade Michelini tärniga restos.
    04.10.2018 23:45
    Kiire teenindus on viimane asi, mida tahta. Väljaarvatud jookide või arve osas. Aga kui ma ise väljas söömas käin, on nii mõnigi kord tahtmine öelda, et tehku parem aeglasemalt, kuid kvaliteetselt. Tean väga hästi, mida kiirustamise nimel tehakse, et klient toidu kiiremini kätte saaks ja usu mind, sa oleksid nõus kasvõi 20 minutit kauem ootama...kui aega pole, tuleb minna kiirtoidu kohta või siis poest valmistoit võtta. Just kiirustamine on väga paljuski kvaliteedi alla viinud.
03.10.2018 00:29
Paras sellistele orjapidajatele...tulebki uksed kinni panna kui palka ei maksta.
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    03.10.2018 10:13
    aga ugupeetud ettevõtjal on ju võimalus ise käised üles käärida ja koka töö äta tehe. lisasissetulek missugune. juhtoina või lamba ikka ehk leiab firma asju ajama hea palga eest.
    03.10.2018 10:31
    Kreekas kohvikus tassi kohvi kätte 2.50-ga ja megasuur singiga-munaga-juustuga hommmikuomlett 4.50.-. Praad 11-16 keskimiselt.
    03.10.2018 14:43
    Aga muide mujal maailmas käibki asi nii, et omanik ei ole mitte lihtsalt boss kes nõuab, vaid panebki käed külge igas tööetapis kus vaja. Ja sageli on ka peakokk. Enne kui nõutakse töötajatelt, nõuavad nad iseendalt. Meil on aga vastupidi. Suhtumine on eelkõige teistsugune võrreldes Eestiga.
03.10.2018 01:48
Vinge! Eelmised kommentaatorid pole artikli esimest lõikugi lugenud.
    Näita vanemaid (5) Laadin kommentaare...
    05.10.2018 11:42
    võib olla näiteks haridus - hoidku jumal,kui seda peaks olema rohkem kui tööandjal. Aga vestlusele mitteilmumine võib olla seatud sellelga, et inimene jalutas sellest söögikohast mööda, võibolla vaatas sissegi, võibolla isegi tellis midagi - ja see, mida ta nägi, ei meeldinud talle üldse.
    05.10.2018 17:52
    huvitav, mis neid selle valismaal tootamise juures segab? Mis vanusegruppi puudutab, siis olles 40+ on mul tapselt samad kogemused, kuid valismaal tootamisega ei ole osanud seni veel seostada. Oleks hea, kui keegi selle nahtuse lahti seletaks, miks mujal tootamine eesti tooandjatele kahjulik tundub olevat. Kuigi tott oelda vahet pole, iial enam ei kavatse eestis yritada tood leida - see on ainult aja-ja raharaiskamine. Lisaks teed end ainult lolliks, saadad seal konnatiigis omi isiklikke andmeid igale poole, mida loevad mingid suvalised inimesed ja parast siis kuuled linna peal nii yht kui teist.
    05.10.2018 21:22
    Olen mõelnud selle üle ja taibanud, et 40+ ja välismaal töötamine on miinuseks, sest sul on liiga lai silmaring. Vaja on aga lolli käsutäitjat, kes teeb, mis vaja ega esita liigseid küsimusi ega nõudmisi. Kuulutusse keegi nii ei kirjuta ju...Tööandjad meil väga paljuski ei väärtusta ise ei toidukultuuri ega klinte. Peaasi, et klient nii palju rahul on, et papi välja käib ja sellise suhtumise juurde käib ka vastav töökultuur. Mõnel pool koosneb kollektiiv äsja koolilõpetanutest, kes tahavad omavahel nö tšillida ja m7ngi "vanur" ei sobi nende keskkonda. Kuid seal käib rohkem koos lollitamine kui tõsine töötegemine. Ei, ma ei mõtle, et peabki nagu mingi kuivik olema. Nalja peabki tegema, kuid see ei saa minna kaoseks.
03.10.2018 01:56
jälle mingi klickbait "nutulaul" kokku vorbitud..
03.10.2018 02:06
Jumal tänatud, et eesti inimestest ainult 10% tahavad ettevõtjad olla, aga kui see oleks 20%? Mis siis? Peaks kogu Läti Eestisse vedama, et tüübid saaksid oma ambitsioone rahuldada? Eelistaksin pigem seda, et see üleliigne ärivaim saaks neil rahuldatud seal kus on olemas objektiivsed tingimused oma äritungi rahuldamiseks. Võõrkultuuriga töörügajate sissetoomine või selle lubamine teatud tüüpide ihade rahuldamiseks on lühinägelik õletuli! Poliitikud peaksid selliste teemadega tegelema ja seda sordiini all hoidma, aga mitte vastupidi. Enamus ettevõtjaid ei ole riigimehed ja nad laseksid kaarega riigile enda kirgi rahuldades.
    Näita vanemaid (4) Laadin kommentaare...
    03.10.2018 12:51
    Perefirma tähendab üldiselt seda, et inimesed on ametlikult töötud ja palka saavad mustalt. Seetõttu saabki nii odavalt läbi. Seetõttu ongi Kreekas pensionid nii kõrged - pensioni saavad peamiselt endised riigiametnikud. Perefirmade inimesed töötavad surmani. Ja lapsed ei pääse samuti sellest nõiarattast sest kui nende panust pole, on kogu perekond vaene.
    03.10.2018 16:37
    Austria alpides on väikelinnad täis perehotelle mis on unisevõitu ja pooltühjad suvel aga kui talvine suusahooaeg peale tuleb siis kogu aeg maksvaid kliente täis ka kõrge hinnataseme juures. Trikk on lihtne, pere on seda äri pidanud 4 põlvkonda järjest ja kinnisvara on juba 86 aastat tagasi pangalt välja ostetud ning isalt pojale korduvalt edasi pärandatud. Meie ärikinnisvara kuulub peamiselt Rootsi pensionifondidele, kõrge üüriga maksame rootslastele täna kõrget pensioni ja ise ei jaksa töötajatele maksta.
    04.10.2018 13:49
    Aga miks see laps või vanaema peaks tingimata tahtma pooltasuta rügada seal perefirmas , kui ta võib-olla mujal teeniks palju rohkem ja saaks paremat tööd teha .
03.10.2018 02:39
Maksa 15 euri käden ja olen juba täna hommikul sul tööl nagu viis kopikat
03.10.2018 03:34
Mingi kohviku jaoks pole vaja hiigelarmeed töölisi. Isegi omanik ise suudaks uksed lahti hoida. Aga noh omanik tahab olla suur boss ja käsi mitte määrida. Ei pea pakkuma keerukat valikut rahvale, piisab ka väiksemast valikust mida kerge ja kiire serveerida. Veel parem laske rahval ise ennast teenindada. See kohvi lake ei maksa niipalju midagi, et peaks peale passima igale kliendile äkki varastab. Kui üks tassitäis maksab ainult 20 senti siis igi mitu tassitäit klient varastab teeniks ikka meeletult kasumit. Sama teema teega. Kohvi kõrvale näksitav tõesti maksab rohkem, nii et omanik tegelegu selle müügiga.
    Näita vanemaid (4) Laadin kommentaare...
    03.10.2018 09:07
    potentsiaalne kaader on vahepeal eestist minema aetud. ilmselt enam ei aitaks palgatouski, elu sees ei tule sinna tagasi uuesti end lolliks tegema, kullalt otsitud ja iga kord osutub see absoluutselt mottetuks ja tulutuks tegevuseks. Too-otsingutest eestis, tooturust ja aktsioonidest, mida millegiparast tavatsetakse konkurssideks nimetada, voiks mitu raamatut kirjutada ja soovitavalt rahvusvahelisele turule muuki saata. Huvitav, kas see on mingi eestis leviva personalitootajate koolituse voi kehvemaks muutunud uldise baashariduse probleem, voi saadakse personaliametitesse uldse ilma hariduseta, aga nii haige ja mannetu ei ole olukord eesti tooturul veel kunagi olnud.
    03.10.2018 14:57
    Rootsis ju nii ongi paljudes kohvikutes, et kannukohvi valad ise endale.
    05.10.2018 21:26
    ...minustajast võin öelda, et väga paljudes kohtades tõesti valad ka nukohvi ise. Olenevalt kohast, mõnel pool võid ka juurde võtta nii palju kui soovid. Ja tasuta kannuvesi oli igal pool olemas kus ma käisin.
03.10.2018 05:35
Kui isegi kõik Eesti söögikohad oma uksed sulgeksid siis mina nälga ei jaa. Olen harjunud kodus sööma.
03.10.2018 05:50
Tass kohvi- 3 eurot! Imege.
03.10.2018 05:52
Pange kõik kinni, söön ja valmistan kõik ise. Nüüd olen saanud hulga häid …..You tube.com pealt. Vene ja teiste (Hiina, Jaapan, Korea, NSVL) retsepte. Ei toeta Eesti "vereimejaid" nagu ütles minu hambatohter. Kes võtavad tassi kohvi eest 2+ EU. Ja müüvad 3X kallimalt kui sisse toodud toit.
    03.10.2018 07:49
    Yt on tõesti vahva, mul on järjekorras ehe guljaš ungarlaste moodi, mitte nii nagu meil seda tehakse. Täpselt minu tüüpi supp, kus kulp püsti seisab. Muist tuleb muidugi purki panna, liitri kaupa ma toitu teha ei oska.
03.10.2018 05:57
aga kolige see Tallinna Mägede ja murjamite elanikkkond koos LV üldse Hiinasse elama -neil justkui tõmme nende poole ja Tallinn-Moskva rongiga ja sealt edasi BAM-i rongiga saategi kohale kõik rõõmsa perena kollasesse maailma,Klandorff saab ka endale uue kollase eide ja Aas jne,siis ei ole kogu aeg vaja siin soiguda ,et tööjõu puudus
03.10.2018 05:58
Hinnad on praegu nii kalliks läinud isegi rootsiga võrreldes .Keskmine reaalne palgataseme vahe on 3x kui nii edasi siis see riik läheb lõhki.Inimesed lihtsalt lähevad siit minema.
03.10.2018 06:03
Keegi ei taha 600 euro eest kuus seal ori olla.
03.10.2018 06:03
Eks see palk paneb asja paika. Arvestades seda et kaupade hinnad on vaikselt Euroopa ühed kõrgemad ja palgad jäävad sinna tahapoole siis on arusaadav et pole kuskilt võta. Teisest küljest on meil tööjõumaksud ka päris korralikud ja arvestades et enamus sellest läheb kuhugi riigirahapesu masinasse siis ei tahakski nagu neid makse maksta. Nuumad põrsaid aga jõuluks praadi ei saa. Siis muidugi veel meie töökultuur, kõik töö tuleb ühe päevaga ära teha, hull surumine käib nagu sureks keegi ära kui seda nüüd valmis ei saa (lihtlabane ahnus). Vaadake maailmas ringi, inimesed teevad tööd rahulikult, pole mingit rapsimist. Siis veel need suurfirmad kes tahavad sinult igasuguseid pabereid, haridust, kogemusi, keelte oskusi, jne aga palka maksavad seal 600-1000 euro kanti. Nemad ütlevad lihtsalt et kui ei meeldi mine minema. Väiksemad firmad hoiavad oma töölisi rohkem. Muidugi on veel need lumehelbekesed ka kes ei viitsigi midagi teha. Vb olla ongi poliitikas kuskil exeli tabelis mingi punkt et teatud aja peale Eesti inimesed siit välja süüa ja tuua asemele mingid lihtsameelsed keda oleks kergem kontrollida. Vaevalt et seda ukrainlast kotib palju te seal raha pesete või kandite või mis autoga tema ülemus ringi vurab. Kindlasti seal mingid toetused ka taga kui firma võtab välistööjõudu. Olen kuulnud et mingid rahad pidid seal ikka liikuma ja vist isegi üks vahendusfirma olevat ühe poliitiku loodud mis neil aitab siis pabereid korda ajada ja sisse seada. Seega võite järeldusi ise teha miks seda nii palju reklaamitakse. ÄRI!
    03.10.2018 09:47
    Nõus.
    Nõudmised on päris karmid eestis ning ka töötempo.Kõike järgitakse ja võrreldakse euroopaga.Paljud firmade juhid pole näinudki mis töökliima ja keskkond mujal maailmas on.Sis ei imesta kui hiinlane siia tööle tuua 2eur tunnis.
03.10.2018 06:17
eksitav pealkiri, mitte tööjõu puudus vaid palga number on selle asja nimi!
    03.10.2018 08:47
    Kui detailselt täpne olla, siis pealkirja kohaselt pandi uksed kinni ja siis toodi suletud ukse taha hiinlane. Ülikoomiline kirjeldus!
    03.10.2018 10:48
    Ei ole asi ainult palganumbris! Viljandis kisati, et 3000.- peale ei leita ka peakokka ühe restosse. Eestis puudub kvalifitseeritud tööjõud (kooli kokatödi Maali ei sobi restosse peakokaks) ja noortel on muud huvid kui kutsekooli tase või soov teha füüsilist tööd.
    03.10.2018 22:09
    Kooli kokatädi võib olla raalselt isegi parem kokk võrreldex nendega, kes praegu kokakooli lõpetavad. Ei saa olla nii stampides kinni. Just need Kuid kõige tähtsam- meil pole häid peakokkasid, kes oskaks tööd organiseerida, ei ole alaväärsuskompleksiga, jne. Meeskonnatöö puudumine on noorte hulgas väga iseloomulik. Samas just koolisööklates olen näinud toimivat meeskonnatööd.
03.10.2018 06:20
ei käida nendes kallites toidukohtades -sööge ise oma P..- kui tahate või laske hinnad alla ja hakkab ka rahvas teil käima muidu pole teil töölisi ja ka selle imesöögi peate ise alla kugistama suured ärimehed Nossovid
    03.10.2018 08:23
    Et ifava hinna eest võiks siis p... süüa we? :)
    03.10.2018 09:50
    Jep.
    Ning kui võrrelda söömist väljas siis see kultuur on meil ikka imepisike võrreldes Skandinaaviaga kus tõesti palju restorane ja söögikohti.Eesti turg ei ole sealmaal ,et niipalju toitlustus kohtigi võiks lahti olla.Tulevad ja lähevad pankrotti 80%.Kogemus on sõbra firma näitel.
03.10.2018 06:23
Huvitav miks need töölised sealt jooksu on pannud,keegi pidi ju seal ennem töötama.Sellest see Ving Hiinast! ei räägi sõnagi.Neid söögi kohti on tuhandeid nii,et kui seal sada kinni pannakse ei juhtu midagi,ju siis minnakse tööle sinna kus rohkem makstakse,seda nimetatakse konkurentsiks,kui konkureerida ei suuda tuleb need kalli hinna ja väikse palga putkad kinni panna.
1 2 ... 7
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega