Toornafta ja bituumen on üliodav, kuid teedeehituse hind pole praktiliselt muutunud
Eelmisel nädalal soovitas Swedbanki ehitussektori juht Rene Zibo nii riigil kui ettevõtjail arvestada, et kuna naftaproduktide hinnad on varasemate aastatega võrreldes ülimadalal tasemel, siis ruum edasiseks languseks on oluliselt väiksem kui edasiseks tõusuks ning mõistlik oleks kaaluda näiteks bituumenit puudutavad investeeringud ajaliselt ettepoole tuua.
Bituumeni hind puudutab Eestis kõige rohkem maanteeametit, kelle kooridneerida ja tellida on teetööd üle kogu riigi.
Maanteeameti peadirektori asetäitja Kaupo Sirk aga ei ole Swedbanki mõttearendusega päri.
„Bituumeni hinnalanguse tõttu pole mõittekas teha bituumeni hinna osas kokkulepe ning tuua investeeringuid varasemaks. Ühelt poolt tähendaks hinna fikseerimine seda, et hind kujuneks praeguse turuhinnaga võrreldes kallimaks. Teisalt on bituumeni hinnal olulisem roll teede lappimise juures, mitte niivõrd uute ehitusprojektide puhul,“ selgitas ta.
Sirgi sõnul võeti möödunul aastal ette palju bituumenimahukaid töid, et madalat hinda ära kasutada ning praegu ei tundu, et investeeringuid saaks enam oluliselt ettepoole tuua.
Maanteeameti arvutuste kohaselt muudab tänane naftahind uue teelõigu ehitust umbes 2 protsendi võrra odavamaks.
Selle taustal tasub meenutada 4-5 aasta tagust olukorda, mil toornafta hind oli väga kõrge. Toona kaeblesid teedeehitajad, et peavad projektidele peale maksma ja ähvardasid võimaliku kvaliteedi langusega.