Laupäeval avatud 550-ruutmeetrine Monton on üks Kaliningradi Europa-Centri nimelise kaubanduskeskuse moeankruid. Aasta teises pooles kavatseb ettevõte avada veel 14–18 uut kauplust.   

Baltika Grupp opereerib Montoni, Mosaici, Baltmani ja Ivo Nikkolo jaekette seitsmes riigis. Eestis tehakse kolmandik Baltika eri kaubamärkide all müüdavaid asju. Ülejäänud kaup valmib Euroopa ja Aasia tehastes allhankena.

Kesk- ja Ida-Euroopas kasvas Baltika jaemüük esimeses kvartalis 5%, ulatudes 225 miljoni kroonini. Ettevõtte müügituluks kujunes 266 miljonit krooni. Märtsis avas Baltika teise Montoni kaupluse Tsˇehhi turul ning näitas positiivset tulemust Kesk- ja Ida-Euroopas, kus müüki suurendati Ukraina, Venemaa ja Poola turul.

Baltika märtsikuu konsolideeritud müügitulu ulatus 90 miljoni kroonini, maade lõikes kasvas märtsis jaemüük eelmise aastaga võrreldes Poolas 22%, Ukrainas 13%, Venemaal 6% ja Lätis 5%. Kuigi Baltika Grupp on välisturul edukas, vähenes märtsis Eestis ja Leedus jaemüük vastavalt 14% ja 16%.

“Kindlasti ei tahaks esimese kvartali müügi põhjal anda hinnangut kogu hooajale Baltikumis. Varajased lihavõttepühad, ümberehituseks suletud müügipinnad ning külm ja lumine märts vähendasid küll kevadkollektsioonide müüki, kuid ilus ilm on inimesed taas poodi toonud,” märkis Baltika juhatuse esimees Meelis Milder.

Laieneda õigel ajal

Baltika arendusdirektori Jaan Järve kinnitusel on ettevõtte arenguplaanides olulisel kohal minek uutesse linnadesse maades, kus ollakse juba kohal, näiteks Venemaal.

400 000 elanikuga Kaliningradi kasuks otsustati Järve sõnul seetõttu, et tegemist on piirkonna keskusega, mida jaekaupmehed pole veel avastanud. “Hetkel ehitatakse seal esimesi nüüdisaegseid kaubanduskeskusi ja konkurents on suhteliselt väike. Baltika on seal kindlasti üks tugevamaid moekauba pakkujaid,” ütles Järv. “Usume Montoni edusse uues piirkonnas. Usku suurendavad nii avapäevade head müügid kui ka fakt, et Monton on esindatud ja populaarne juba viies Venemaa suurlinnas,” kinnitas Järv.

Märtsis Tšehhis avatud teine Montoni kauplus riigi suuruselt kolmandas linnas Ostravas on Baltika turundusdirektori Anu-Mall Naaritsa sõnul kiiresti käivitunud ja müük läheb väga hästi. “Mul on hea meel Baltika arengu üle uuel turul. Oleme lühikese ajaga võitnud kaubanduskeskuste arendajate usalduse, mis annab meile hea võimaluse edasiseks laienemiseks,” lisas Naarits.

Aasta teises pooles avab Baltika veel 14–18 kauplust. Teise poolaastasse jääb ka Ivo Nikkolo kaubamärgi esinduskaupluse avamine Lätis. Baltika ärimudel ühendab rõivakollektsioonide loomist, tootmist ja jaekaubandust ning võimaldab pakkuda uusi moerõivaid igal nädalal. Märtsi lõpus oli Baltika Grupil 124 kauplust müügipinnaga u 24 000 m2. Ettevõtte finantseesmärkide kohaselt peaks Baltikal 2008. aasta lõpuks olema kokku 160–180 kauplust.