Karlson rääkis praegustest trendidest tööjõuturul, et töö on muutunud aastatega järjest projektipõhisemaks. "Ühelt poolt tänu sellele, et ettevõtted peavad oma tegevuses olema järjest kuluefektiivsemad ja kohanduma majanduse olukorraga. Seetõttu on vaja palgata inimesi just täpselt selleks ajaks kui neid päriselt vaja on," märkis ta.

Teiselt poolt on noorte ootused tööle muutunud. "Y generatsioon peab paindlikkust ja vabadust ise valida kõige olulisemaks. Nende jaoks ei ole töö pelgalt raha teenimise viis, sest raha saab teenida ka pannes oma toa AirBnB’sse või jagades hommikuti autot teistega, kes samas suunas sõidavad. Töö peab pakkuma põnevust, uut kogemust ja oskusi. Olema fun," rääkis ta.

Karlsoni sõnul on teatud tööd, mida kindlasti enam uus põlvkond aastaid ei tee, nii nagu on siiani tehtud näiteks rutiinsed tööd liinil, tootmises, laos ja ettevõtted on viimastel aastatel sellistele töödele tublide inimeste leidmisega suures hädas olnud.

"GoWorkaBitis oleme me aga avastanud, et kui sellised tööd jagada juppideks ehk siis tööampsudeks, ja need välja pakkuda, siis leiab kiiresti väga asjalikke inimesi neid tegema. Sest kui aeg ja koht on sobiv, siis on tudengid, noored lapsevanemad või vabakutselised hea meelega valmis neid töid tegema," selgitas ta.

"Ja nii ongi võimalik, et lattu tuleb paariks päevaks või nädalaks tööle ehituse magister või keskastme juht," lisas ta lõbusalt.

"Meie senine rekord on kolme minutiga leitud kuus inimest järgmiseks hommikuks H&M’i lattu. Keskmine on aga paar tundi ja nii oleme me leidnud tublid töötajad kohvikutesse, tootmistesse, ehitustele, kontorisse, kauplustesse jne," lausus töövahendaja.

GoWorkaBit on tegutsenud tänaseks täpselt aasta Eestis ja nende andmebaasis on 23 000 inimest, kes soovivad valida millal ja kus nad tööd teevad.

Peamiselt on need tudengid, kellel on väga keeruline leida tööd, mis sobiks õpingutega ja jääks ka vaba aega. Aga suur osa on ka neid, kes teevad graafiku alusel tööd ja soovivad lisaks töötada. Lisaks on grupp inimesi, kes võtavad seda kui seiklust ja tahavad proovida end erinevates rollides.

Tänaseks on tehtud rohkem kui 24 000 tundi tööd erinevates ettevõtetes ja GoWorkaBitiga on liitunud enam kui 500 ettevõtet. GoWorkaBit jõudis tänavu äriideede konkursi Ajujaht finaali.

Vaata GoWorkaBiti lõbusat videot noortest: "Kui tihti SINA seda teed"?