Toyota kodune müük kasvas uute mudelite, eriti uue Priuse tõukel 5,5%, samas aga vähenes müük välisturgudel 0,6% võrra, vahendas Reuters. Toyota tootis mullu 10,21 miljonit autot, ostjatele tarniti 10,18 miljonit.

Volkswagen tegi aga rekordilise aasta, müües 10,31 miljonit autot, 3,8% rohkem kui mullu, seda hoolimata diisliskandaalist.

Toyota suutis maailma suurima autotootja tiitlit hoida aastast 2012 alates, teatas Reuters.

Kolmanda koha saab edetabelis kunagine liider General Motors 9,57 miljoniga. GMi müük on ennustatult vähenenud tänavu üle kolme protsendi, vahendas Forbes.

Forbesi teatel on aga Volkswageni esikohal kahtlusevari. Nimelt raporteerib ettevõte mitte müüdud autosid, vaid tarnitud autosid, milline number sisaldab ka lõppkliendile müümata ja edasimüüjatele tarnitud autosid. VW müüginumbrid Hiinas on ilmselt "õhku täis" ning Toyota ei võta oma statistikas arvesse tootmist teistele markidele, näiteks 200 000 autot, mis mullu Malaisia Perodua-nimelisele firmale toodeti.

Kokku on Forbesi sõnul küsimus ent selles, kes mida tähtsaks peab. Toyota juhid on korduvalt öelnud, et maailma suurimaks olemine pole eesmärk omaette. Volkswageni ette püstitas eesmärgi saada iga hinna eest maailma suurimaks juba ettevõtte eelmine tegevjuht, auahne Martin Winterkorn, kes ise diisliskandaali tõttu töökohast ilma jäi.