Samas sõlmiti ka ettevõttega Rail Operator OÜ stividorileping, mille kohaselt hakkab Transiidikeskuse AS käitlema Rail Garanti konteinerivoogusid.

Omandatud ettevõttel on hoonestusõigus Muuga sadamas, mis võimaldab Transiidikeskusel asuda laiendama oma terminalitegevust ning kasvatada tootmisvõimsust.

“Vastavalt Tallinna Sadama nõukogu otsusele on uue konteineriterminali valmimistähtaega lükatud 12 kuu võrra edasi, 2014. aasta juulisse. Ehitame terminali esimese etapi valmis ning asume seda opereerima. Sellega kasvab meie tootmisvõimsus esialgu 150 000 TEU võrra aastas, mis võimaldab meil töödelda ka Rail Garanti poolt lubatud kaubamahte,” ütles Transiidikeskuse AS juhatuse esimees Erik Laidvee.

Konteineriäri restruktureerimise kava näeb ette Transiidikeskuse AS-i poolt hoonestusõiguse omaniku Rail Garant Estonia OÜ omandamist ja Muuga sadamas uue terminali valmimise järel terminali operaatorina jätkamist. Venemaa suurimate logistikaettevõtete hulka kuuluv Rail Garant Grupp jätkab konteinerivedude teostamist läbi Transiidikeskuse terminali.

“Saame ellu viia oma unistuse arendada välja Läänemere regiooni üks võimsamaid konteineriterminale. Ettevõtte äriplaani realiseerimine on alati eeldanud terminali füüsilist laiendamist. Lisaks on meie lääne- ja idapoolsetelt koostööpartnerid juba andnud tehingule väga positiivset tagasidet ning oleme veendunud, et strateegilises plaanis oli Rail Garant Estonia OÜ omandamise kaudu terminali laiendamine ainuõige otsus,” ütles Laidvee.

Tehingu tegemist nõustasid Advokaadibüroo Tark Grunte Sutkiene ja Advokaadibüroo Raidla Lejins & Norcous.

“Tehingu pooled on oma nõustajatele osutatud abi eest siiralt tänulikud. Professionaalselt oma ülesandeid täitvatel advokaatidel mõlemast büroost oli tähtis roll nii tehinguni jõudmisel kui ka selle vormistamisel,” lõpetas Laidvee.

AS Tallinna Sadam rajas 54 miljoni eurose maksumusega uue konteineterminali infrastruktuuri Euroopa Liidu abiraha toel 2011. aastal. Muuga uue konteinerterminali arendusprojekt avab võimaluse sadamat läbivat konteinerkäivet senisega võrreldes kahekordistada kuni poole miljoni TEU-ni aastas.

2011. aasta märtsis algas kohtusõda pärast seda, kui Tallinna Sadam otsustas anda Muuga sadamas paikneva kinnistu hoonestusõiguse Rail Garant Estoniale, kelle arendustööd on jäänud toppama.

Transiidikeskuse õiguseelkäija AS Muuga CT esitas toona Tallinna Sadama vastu hagi hoonestusõiguse seadmiseks või kahju hüvitamiseks.