„Rail Garanti võitjaks kuulutamine oli Eesti riigile kahjulik ja täiesti arusaamatu, sest tema pakkumine oli meie omast nõrgem. Me kaebame Tallinna Sadama nõukogu otsuse edasi riigikontrollile, konkurentsiametile ja kohtule,“ ütles Transiidikeskuse juht Erik Laidvee. „Me ei välista, et taotleme hagi tagamiseks igasuguse tegevuse peatamist konkursi all olnud terminalis.“

Hagi tagamise nõude rahuldamise korral võidakse igasugune tegevus terminalis aastaid kestva vaidluse ajaks peatada.

Konkursi põhikriteeriumiks oli sadamale pakutav hind ja Laidvee kinnitusel pakkus Transiidikeskus konkurentidest suuremat summat.

Transiidikeskusele kuuluv konteinerterminal Muuga CT ja Venemaa üks suurimaid raudtee ekspedeerimisfirmasid Rail Garant konkureerisid Muuga sadamasse rajatavale konteinerterminalile, mida Tallinna Sadam hakkas rajama Hiina Ningbo sadamaga oodatavat koostööd silmas pidades.

Sadama nõukogu kuulutas täna konkursi võitjaks Rail Garanti. 
 

Transiidikeskus avaldas järgmise pressiteate:

Transiidikeskuse AS näeb AS Tallinna Sadama tegevuses kuriteo tunnuseid

Seoses 8. märtsil avaldatud Tallinna Sadama otsusega kuulutada Muuga Konteinerterminali laienduse konkursi võitjaks Vene päritolu ettevõte Rail Garant, leiab Transiidikeskuse AS, et antud otsus kahjustab otseselt Eesti riigi majandushuve ning on tehtud ebaseaduslikult, võltsides konkursile esitatud pakkumisi.

“Esitasime parema pakkumise ja võitjaks kuulutati oluliselt kehvema pakkumise teinud ettevõte, seega on pakkumisi kas võltsitud või nendega manipuleeritud,” teatas Transiidikeskuse AS juhatuse esimees Erik Laidvee.
“Kuna meil on olemas mõlema pakkumise andmed, leiame, et taoline teguviis on Tallinna Sadama poolt kuritahtlik. Esitame avaldused asja uurimiseks Riigikontrolli, konkurentsiametisse ja pöördume oma õiguste kaitseks kohtusse.”

Laidvee lisas, et riigil jääb saamata konkreetne ja garanteeritud oluliselt suurem, kümnetesse miljonitesse eurodesse ulatuv tulu, mis kaasnenuks parima pakkumise võitjaks tunnistamisega, seega on tegu Eesti riigi huvide otsese kahjustamisega. Transiidikeskuse AS loodab, et riik kui Tallinna Sadama omanik sekkub ja otsus kuulutada võitjaks halvema pakkumise tegija, tühistatakse.