Tallinna Sadama otsus valida konteinerterminali ala operaatori konkursil parimaks Venemaa firma Rail Garant, kuna neil on „uudne äriplaan“ kasutada terminali just Venemaa ekspordi tarbeks, näitab Transiidikeskuse juhtide arvates otsuse tegijate asjatundmatust, edastas ettevõtte pressiteenistus.

„Vene kaupade eksport Tallinna kaudu on ebareaalne,“ selgitab Transiidikeskuse AS juhatuse esimees Erik Laidvee. „ Vene Raudtee OAO „RZD“ ei kinnita ei Rail Garantile ega teistele vedajatele raudteeveo eksportkauba plaani Eesti suunal, kuna kehtivad Venemaa valitsuse otsused kohustavad vene eksportööre vedama oma kaupu välja läbi vene sadamate. Parimaks näiteks on Muugal tühjalt seisev söeterminal, mille taga on Kuzbasrazresugoli kaevandus ja üks suurimaid Venemaa tradereid, kes ei suuda saada eesti suunal vene raudtee veoplaane. Rail Garant pole kindlasti suuteline neid otsuseid muutma, tegemist on mõned aastad tagasi asutatud raudteetranspordifirmaga, kel puuduvad võimalused kaupade veo suunamiseks läbi Eesti. Seega on Tallinna Sadama nõukogu väide vale ning tegelikkuses pole Rail Garandil mingit uudset äriplaani.“

Neinar Seli väide nagu oleks Transiidikeskuse AS esitanud oma pakkumises plaanid arvestades ka praegu sadamas tegutseva Muuga CT näitajaid, on aga Laidvee sõnul otsene vale. „Meie pakkumises on selgelt must-valgel kirjas:
Maksud puudutavad ainult konkursi objektiks olevat ca 27 ha territooriumi.“

Pakkumised pole Laidvee arvates aga tõepoolest võrreldavad: „Meie pakkusime uuele territooriumile minimaalseks garanteeritud kaubamahuks 550 tuhat TEUd ja konkurent Tallinna sadama poolt BNSis avalikustatud andmetel 270 tuhat TEUd. Järelikult meie pakkumine oli poole suurem. Tallinna Sadama poolt nõutud 20 aastase pangagarantiiga kaetud kauba- ja hoonestusõiguse tasude pakkumine oli meil 4,6 miljonit eurot parem kui konkurendil. “