Transpordi Ametiühingu juhatuse esimees Peep Peterson ütles reedel BNS-ile, et ametiühingu huvi on kokku leppida eelkõige põhipalgamäärad.

Kui tööandja peab vajalikuks kindlustada lisatasu, siis soovitab ametiühing reguleerida see nii, et palk koos lisatasuga jääks kokku 700 euro tasemele, lisas Peterson.

Petersoni sõnul toimub ametiühingu läbirääkimiste järgmine voor autoettevõtete liiduga esmaspäeval.

Esmaspäeval on lisaks palgaküsimustele päevakoras ka poliitikaettepanekud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile liinivedude küsimustes. Ennekõike hõlmavad poliitikaettepanekud seda, kuidas korraldada konkursse ja tagada rahastamine kõigi osapoolte jaoks jätkusuutlikult, selgitas Peterson. Liinikonkurssidel võiks ametiühingu sõnul eelise saada kollektiivlepinguga bussivedajad.

Lisaks sisaldavad Petersoni sõnul ettepanekud turgu korrastavaid meetmeid, kuidas eelistada legaalseid bussiettevõtteid.

Eesti bussivedude turust on Petersoni sõnul ligikaudu 80 protsenti turust kollektiivlepingutega kaetud.

Oktoobri lõpul sõlmis Transpordi Ametiühing kollektiivlepingud bussiettevõtetega AS Sebe, AS Samat, AS Harjumaa Liinid, AS Mulgi Reisid, AS Järve Bussipark, AS Narva Bussiveod, OÜ Tarbus ja OÜ Personaal Viljandi osakonnaga, lisaks on kavas sõlmida kollektiivleping Ekspress Auto L OÜ-ga. Peterson ütles toona BNS-ile, et osa kollektiivlepinguid sisaldas väikest bussijuhtide kuupalgatõusu, mis jäi 20 euro piiridesse.

Sektorilepe, mille üle käivad läbirääkimised, puudutab ligi 10.000 transporditöötajat ja sadu ettevõtteid bussi- ja autoveo valdkonnas. Viimane samasugune lepe allkirjastati riikliku lepitaja vahendusel 2007. aasta lõpus, kui sellele andis kaasallkirja ka majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.