"Reform kohtleb erinevate piirkondade elanikke ebavõrdselt. Seejuures ei olnud ühistranspordikeskuste otsused piletihinna kujundamisel vabatahtlikud - mõningate piirkondade jaoks, nagu Harjumaa, ei oleks riigi eraldatud rahast tasuta bussisõiduks lihtsalt jätkunud. Simsoni plaanist on saanud raha põletamise projekt, millega ei saavutata mite ühtegi sisulist eesmärki," ütles transpordiekspert Hannes Luts.

1. juulist rakendub maakondlik tasuta ühistransport, aga seda siiski mitte üle riigi, nagu algul plaaniti. Neli maakonda kauplesid endale välja erandid, mis laseb tasuta sõita ainult noortel ja pensioniealistel. Majandus- ja taristuministri Kadri Simsoni sõnul pole neid segadust tekitavaid erandeid põhjustanud mitte reform ise, vaid omavalitsusjuhid.

Sel nädalal ütles Kadri Simson intervjuus Päevalehele, et tasuta sõidu pakkumise edukust neid mõõta kavas pole.