"Tallinna Sadamal on pangagarantiid, mis tähendab, et meie makstud rahad laevatehasele on kaitstud. Ei ole vahet, kas oleme juba maksnud 16 miljonit või 30 miljonit ja halvimal juhul, kui peakski juhtuma nii, et leping jääb täitmata Remontowa poolelt, siis Tallinna Sadam saab oma raha täismahus pangalt tagasi," teatas laevafirma pressiesindaja vahendusel.

"Igal juhul on Remontowa huvitatud laeva valmisehitamisest, vastasel juhul tähendaks see ettevõttele keerulist finants- ja majanduslikku olukorda. Ja kui Postimehe väidetud laeva hind on tunduvalt üle turuhinna, siis tekitab küsimust, kuidas laevatehas leiab sellele kiirelt uue ostja. Laevatehasega kokkulepitud trahvihind on üle turu keskmise ja on pannud laevatehase pingutama.

Tallinna Sadama käsutuses olevate dokumentide põhjal valiti 2013.aastal odavaimad pakkumised, mida erinevad laevatehased tol hetkel pakkusid. Lääne-Euroopa laevaehitajatelt saadud hinnapakkumised olid sealjuures suurusjärgus 36 miljonit. Eesti majanduse lähiajaloos on jooksnud avalikest kanalitest läbi liinile sobivate neli-viis aastat vanade laevade hinnad 26-27 miljonit eurot.

Samas on tänasel juhatusel raske hinnata eelmise juhatuse hinnaläbirääkimisi ja tehtud valikuid."

Ettevõtte juht Kaido Padar lisas veel, et tõesti ülekulu on, aga projekti tootlikus samas väga hea ehk 7,4 protsenti.