"Meie nõudmine on 12 protsenti, aga juhtkond pakub neli protsenti ja mitte rohkem," ütles Tšubarov BNS-ile pärast reedel ettevõtte juhtkonna ja ametiühingu vahel toimunud läbirääkimisi kollektiivlepingu üle.

Läbirääkimistel jõudsid ametiühing ja ettevõte osas arutatavates punktides kokkuleppele, kuid kõige olulisem punkt ehk palgaküsimus jäi lahtiseks, selgitasid EVR Cargo juhatuse esimees Ahto Altjõe ja Tšubarov BNS-ile.

"Põhiprobleem ongi palgatõus," ütles Altjõe. Ta ei soovinud vastata küsimusele, kui suurt palgatõusu ettevõte töötajatele lubada võiks: "Alguses oli nõudmine kõrgem ja meie pakkumine on allapoole. Praegu on see punkt läbirääkimiste staadiumis."

"Selles küsimuses otsustasime viia läbi üldkoosoleku, kus ettevõtte juhtkond põhjendab, miks ei saa palka rohkem tõsta," ütles Tšubarov. Ametiühingu üldkoosolek toimub 31. jaanuaril ehk tuleva nädala neljapäeval ja sellele on oodatud kõik EVR Cargo töötajad, ettevõtte juhtkonnast osaleb Tšubarovi sõnul EVR Cargo juhatuse esimees Ahto Altjõe.

Ülejäänud küsimused, mida reedel arutati, puudutasid Altjõe sõnul töötingimusi ja streigi ajal olevat töörahu. "Leppisime kokku sõnastuse," kommenteeris Altjõe.

Reedestel läbirääkimistel jõudsid ametiühing ja ettevõte Tšubarovi sõnul kollektiivlepingu teksti osas paljudes küsimustes kokkuleppele. "Aga on jäänud palgatõus ja mõned aspektid," ütles Tšubarov.

"Tööandja proovis piirata toetusstreiki," selgitas Tšubarov. "See on tööandja suhtes arusaadav. Leidsime kompromissi, kuidas asja mõlemale poolele lahendada."

Kompromissettepaneku järgi räägiks ameitühing toetusstreigi puhul tööandjaga läbi toetusstreigi mahtudes. "Loodame, et see on tööandjale vastuvõetav," ütles Tšubarov. Lõplikku ettevõtte heakskiitu kompromissile tema sõnul pole, aga ametiühing loodab selle saavutamist.

Altjõe hinnangul pole tõenäoline, et läbirääkimised võiksid jõuda streigini, kuna "mingit streigijuttu" reedesel koosolekul ei olnud.

Kokkulepe EVR Cargo juhtkonna ja Raudteelaste Ametiühingu vahel võiks Altjõe sõnul sündida järgmise nädala jooksul. "Selle kuu jooksul tahaks kuhugi jõuda," kommenteeris Altjõe. Kokkulepe on vajalik, et kõigil oleks selge, kuidas ettevõte tänavu edasi tegutseda saab.

Raudteelaste Ametiühingusse kuulub Tšubarovi hinnangul praegu ligikaudu 520 töötajat ettevõtte kokku 900 töötajast.

EVR Cargo annab osa töötajaid üle infrastruktuuriettevõttele Eesti Raudtee ilmselt esimese kvartali jooksul. Alates mullu oktoobrist kuni detsembri lõpuni koondas ettevõte kokku 60 töötajat, osa töötajaid võiks ettevõtte hinnangul anda üle Eesti Raudteele, et töökohad säiliksid.

Kollektiivlepingu läbirääkimiste käigus on EVR Cargo teatanud Raudteelaste Ametiühingule kavatsusest koondada oma kokku veidi üle tuhandest töötajast ligikaudu sada töötajat ettevõtte kaubaveomahtude languse tõttu. Koondamine puudutab peamiselt tehnilist personali: vagunite ülevaatajaid, vedurijuhi abisid, tehnilise kontoritöö tegijaid.

Vastavalt valitsuse otsusele toimus mullu Eesti Raudtee jagunemine, mille tulemusena senine Eesti Raudtee tütarettevõte EVR Cargo eraldus Eesti Raudteest iseseisvaks riigile kuuluvaks kaubaveoettevõtteks. Senine raudtee infrastruktuuriettevõte EVR Infra jätkab tegevust Eesti Raudtee nime all.