See uudis jõudis Jaapani suurte kanaliteni pool tundi hiljem kui ühe pisikese idufirma JX Press Corpini. Tegemist on uudisete tehnoloogiale keskendunud firmaga, mis on asutatud 2008. aastal Katushiro Yoneshige poolt. Veidramaks muudab kogu loo see, et sealses toimetuses ei tööta ühtegi ajakirjanikku. Loomulikult ei ole neil ka välismaal mingeid korrespondente.

„NewsDigest sai loo üles 19:52, telekanalid said selle 20:30," kirjutas sotsioloog Naritosho Furuichi Twitteris pärast juhtunut. Ta nentis, et televisioonist on saanud aeglane meediakanal.

Mis on aga JX Press'i edu saladus? Nad on kombineerinud sotsiaalmeedia ja tehisintellekti. Nad on arendanud välja tööriista, mis kasutab masinõpet, et leida olulisi uudiseid sotsiaalmeedia postitustest ning siis kirjutab süsteem sellest ise uudise. See on toimetus, mis on täis insenere. Pärast Kim Jong-Nami juhtumit soovisid mitmed kohalikud meediakanalid seda süsteemi proovida.

Yoneshige, kes on 29-aastane, lahendab mitut probleemi. Esiteks on Jaapani meediakanalites tööl väga suur hulk ajakirjanikke ning kanalid ei tooda kasumit. Teiseks on suur töökäte puudus.

JX Pressi 24-st töötajast kaks kolmandikku on insenerid. Neil on kaks toodet. Tasuline erakorraliste uudiste rakendus Fast Alert ning tasuta mobiilne uudisterakendus NewsDigest.

Fast Alert analüüsib sotsiaalmeedia postitusi, tekste, fotosid ja isegi hüüumärke, et leida Jaapanis üles tulekahjuteated, liiklusõnnetused ja muud katastroofid. Nad monitoorivad ka välismeediat ja Twitteri-kontosid, mida peavad usaldusväärseteks. Nad soovivad olla esimesed, kes annavad rahvusvahelistest sündmustest teada. Kui nad on uudise leidnud, siis kirjutavad algoritmid valmsis uudisloo.

JX Pressi taga on nii Jaapani meediasuurus Nikkei, aga ka Mitsubishi UFJ Capotal. Nende klientideks on Jaapani suurimad väljaanded.