NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
28.02.2014 04:47
Sellist asja saab arutada euroliidus ainult omadega täiesti pe.sses olev riik. Vähe sellest et palka ei maksta. Rahvas oleks siin justkui selle tarbeks et teda igal viisil läbi terve elu ainult mõnitada ja kuivale lüpsta.
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    28.02.2014 11:15
    Proua või Preili(?) Merle!
    Ma ei palunud ju kellelgi kellelegi NÄPUNÄITEID jagada! Palusin Härra Vainomäel selgusele jõuda KUST RIIK SELLE RAHA EELARVESSE PEAKS VÕTMA, et noorelt pensioni saaks maksta ja ja veel suuri eripensione kärpimata?
    Teatavasti meil EI OLE MINGEID MEEVARASID mida müüa!
    Meil ei ole rasketööstust mis toodaks kasvõi põllutöömasinaid, raskeveokitest ja üldse igasugustest veeremitest rääkimata, sest neid on maailm täis ja midagi uut leiutada on võimat kui ei ole aastakümneid kogemusi. Kõik tuleb eranditult sisse osta teiselt tootjatelt ja lisaks veel kasumit teenida, et maksta transpordi ja müüjate kulud ning väike osa sellest piskust läheb maksude näol riigile, aga RIIK PEAB NENDE FIRMADE JA MEIE MAKSUDE EEST EHITAMA JA ÜLALPIDAMA RAUDTEED, MAANTEED KOOS SILDADE, VIADUKTIDE JA HOOLDUSE NING REMONDI, POLITSEI, PIIRIVALVE. KAITSEVÄE KOOS RELVASTUSEGA, HAIGLAD, HAIGEKASSAT, ET KODANIKUD SAAKSID RAVITUD KUNI ÜLIKEERULISTE JA HIRMKALLITE OPERATSIOONIDEGA, KOOLID KOOS ÕPETAJATEGA, KÕRGKOOLID JA NENDE KOOSSEISUD, LASTEAIAD, KUHU KULUVAD OMAVALITSUSTELE LAEKUNUD MAKSUD jne. kuni töötute ja paljulapseliste ning saamatute või muidu laiskade hinge sees hoidmise ja toasooja ning vee ja elektri eest tasumiseni ja ´´tittelindade´´ lastekarja elus hoidmiseni, mille kõrvalt ´´emad´´ peavad ülal nende joodikutest isasid! Vast aitab? Delfi moderaator on korra sellise segituse juba varem kustutanud, seega pole kindel, et see puhas tõde talle nüüd meeldib!
    28.02.2014 12:31
    Hr osanik! Midagi on teie arusaamades ikka väga viltu! Kasumist ei maksta ja pole kunagi makstud transpordi ja müüjate kulusid! Kasum on see osa töötajate tööst mille omanik võtab endale. Ta võib selle kasumi suunata tagasi tootmisse, aga seda imetatakse siis laiendatud taastootmiseks.
    Kõik tuleb sisse osta majandussüsteemis, mis pole võimeline organiseerima oma inimeste tööd nii, et inimesed toodaksid võimalikult palju üksteisele. Mis tähtsust on sellele, et keegi kusagil midagi toodab. Ostetakse seda mida ei ole kuidagi võimalik teha omal. Kuna ostmine pole muud kui loodud väärtuste vahetus raha (universaalse vahetusväärtuse) vahendusel, tuleb toota midagi sellis, mille vastu tahaks keegi vahetada. Kui külas oli sepp ja rätsep ja puusepp, siis tootis põllumees toitu mitte ainult enda vaid ka nende tarbeks, sest need tootsid oma saadusi põllumehe tarbeks. Kui mees käis jahil ja naine valmistas saagist toitu, siis nimetatakse sellist asja tööjaotuseks ja saaduste vahetust turustamiseks.
    Meie saime ise, üksteisele toota riiet, riideid, raadioid, potte-panne, elektrimootoreid, kamme jne jne. Siis trügisid riigi etteotsa ajaloolase haridusega targad mehe, kes ütlesid, et milleks toota ise kui kusagil juba toodetakse ja tehaste asemele ehitati kaubamajad. "Sõbrad" piiride tagant ei rutanud moderniseerima meie ettevõttei, jagama kogemusi paremini tootmiseks, vaid innustasid igati tootmise likvideerimist ja kaubamajade ehitamist. Investorid tõid raha selle tootmiseks, mis on kasumlik (mitte kasulik) neile ja ainult neile ja viivad kasumi välja ilma selle pealt makse maksmata. Vähe sellest! Ka toodang, mis mis viiakse välja ei kuulu tihti ka maksu alla. Kuna kasum on tasuta tehtud töö, siis jäävadki riigile tühjad pihud ja mitte ainult riigile vaid ka kaaskodanikele.
    02.03.2014 18:16
    Teeks hoopis nii, et te vargad annate minu pensionifondi makstud raha mulle tagasi ja ma kindlustan oma tuleviku ise! Paistab, et ref ja irl majandada ei oska, küll aga varastada. Andke minu raha mulle tagasi!
28.02.2014 05:08
Miks mitte nii : tulevikus lähevad tööinimesed pensionile 50. aastaselt ja saavad saadud pensioni eest lõpuks elama hakkata .
28.02.2014 05:13
Laske jalga siit riigist .Elage natukenegi mõnes normaalses riigis ja saate aru,kui pees see riik on.
28.02.2014 05:31
70 aastaselt? vb lõpetaks selle pensionijura siis üldse ära?aeg need sambad ära kaotada mis ei tooda mittte midagi.
28.02.2014 06:42
Muidugi ei saa, tõstame aga veel Savisaare palka, vaeseke jääb nälga veel nii.
28.02.2014 07:26
Kallis Eesti riik! Võtke palun seal riigikogus vastu eutanaasia seadus.Kaua peab rahvast piinama?...üks süst ja pole vaja teil seal riigikogus mõelda kuidas pensioni eakatele mitte maksta.
28.02.2014 07:28
Fair and square, kui ka Riigikogulased ei saa oma eripensioni aga ma kaldun arvama, et meil on siin võrdsematest võrdsemaid, kellele see kõik ei kehti.
28.02.2014 07:34
Julgevad kirjutada ka veel sellist asja? See on ju puhas riigi prohmakas, et asjad ei toimi kui keegi oma tööga toime ei tule, siis lastakse ta lahti - ja siin ei tule toime valitsus järelikult tuleks midagi väga radikaalset ette võtta!
28.02.2014 08:14
Küll on ikka reform koos respublikaga hästi juhtinud riiki ..... per.sse! Maksa euroopa liidu ühtesid kõrgemaid makse ja saad kõige vähem tagasi. Ütleme siis ausalt, ei saagi midagi tagasi. Ainult tõsine oma rahva vihkaja võib valida selliseid tölle riiki juhtima!
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    28.02.2014 11:39
    Kuule tommy kann, ära hakka pa... ajama! Palju lasti maha? Palju küüditati? Ja kus krdi kohas minu kommentaaris sellest juttu üldse oli? Oma kommunistlikud juured oled küll välimiselt kuidagi ära peita aga mõttemaailm on küll pesuehtne ti.lajunni oma!
    28.02.2014 12:07
    Vastus Härra Albert Enn-ile!
    Kesikute partei maksab suuri summasid VÕÕRKEELSELE (vene) koolile ja korraldab AINULT NEILE MITMESUGUSEID ÜRITUSI, millest Eesti koolid kõrvale jäetakse. Vaevuge lugema muid artikleid ka, saate materjali mõistlike kommentaaride kirjutamiseks! Peale muu kulutab maksumaksjate raha komejantidele ja ´´SÕBRARIIGI SÕSARPARTEI´´ LIIKMETEGA ´´SALAJASTEKS´´ KOHTUMISTEKS, millede sisust on ülevaade KAPO aastaraamatutes.
    28.02.2014 13:05
    No see on küll ikka idiootsus kuubis sm. osanik. See on sama loll jutt kui pevkuri väide, et lapsi sünnib vähe kuna tallinn ei ehita lasteaaedu. Kala kallikesed hakkab mädanema peast ja mitte kunagi keskelt või sabast. Kes meil riigis pead on? Kes kehtestab seaduseid? Tommy kannile kordus kommentaar: LOE MINU KOMMENTAAR LÄBI! Rohkem ma ei julgegi öelda, sest siin riigis on "sõnavabadus" hullemgi veel kui vanasti veneajal.
28.02.2014 08:20
õnneks mind see ei puuduta. min täna lahkun eestist jäädavalt, ma ei suuda siukse lehmakarjaga elada enam, ma ei taha et mind aint imetakse kuivale. elu elatakse 1 kord. ja seda yhte korda ma orjana kyll ei kasuta. nii et nägemist lugupeetud seltsimehed
28.02.2014 08:24
Taaskord jääb üle õndsalt õhata, et vedas kõigil neil, kes pääsesid kohustuslikust kogumispensionist ja eriti veel neil, kes tarbetut sotsmaksu maksma ei pea.
28.02.2014 08:30
to
Albert Enn
28.02.2014 08:14
seda minagi,haigekassa ,töötukassa reservid riigieelarvesse uugama pandud,on ju ilmselge et meie riiki juhuivad idioodid ,ajukääbikud ja lihtsalt lollid,vb peaks lõpetama igasuguse maksude maksmise ,meil ei ole vaja riiki selleks et mingi kamp lolle saaks laiata ja karuemmis lennukist raha alla loopida.
28.02.2014 08:31
to Martin Malm
28.02.2014 08:24 mina olen üks nendest:D
28.02.2014 08:53
Kõike seda paberil ette kujutada on üks asi, kuid kas tööandjad tahavad tööle tudiseva pea, värisevate käte või aeglaselt mõtlevat ja halva mäluga töötajat.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    28.02.2014 08:59
    Samas ei tohi unustada, et demokraatlikus riigis on valijaks rahvas, ka vananev rahvas, ja ebameeldivate otsuste läbiviimiseks on vaid kolm võimalust: Rahva arvamuse ignoreerimine, vanuritelt valimisõiguse võtmine, diktatuuri või eriolukorra kehtestamine.
    28.02.2014 10:26
    Vanurid võivad vägagi teravad pliiatsid olla. Olen nt. Inglismaal käinud punkarite baaris, kus baaridaamiks oli I põlvkonna punkar, umbes 60+ aastane kukeharja ja rõngastega mutt. Vinge mutt oli ja uimasuse all küll ei kannatanud. Pigem on sedasi, et need pensionärid, kes jäävad "koju passima" jäävad "järsku vanaks" ja selliseks nagu ülal kirjeldatud.
    Ise elan maal ja küla on täis 80-aastaseid mutte, kes kasvatavad kanu, kaabivad kartulit, niidavad muru, teevad puid ja leiavad veel aega jalgrattaga 3 km naabrinaise juurde kuulujutte levitama kimada, kui midagi "põnevat" juhtub. Just tegevus hoiabki inimese noore ja kõbusa.
    28.02.2014 10:35
    Kas sa Andres oled opakas peakst ve! Mine küsi nende vanurite käest kas neil on hea olla! Mina näiteks teen vahest paar sigaretti ja joon pitsi viinagi sünipäeval...ja ma kardan, et ma ei ela 70 ne aastaseks! Mul on suur sund hakata kasutama skeeme, kuidas vältida maksude maksmist, kuna minuni need sissemakstud summad ei jõua! Ma hakkan skeemitama kuis jaksan ja ei hakka maksma mitte ühtegi üleliigset maksu. Eluaseme laen on mul pangast kätte saadud ja tagantjärgii seda keegi vähenenud palga pärast ära ei võta! Või lähen teen rootsis või norras 5 aastat ametlikku tööd ja saan 1000 eur pensioni hiljem. Ja kindlasti astun ka kodanikuühendusse ja hakkan selle 70 se pensi vastu võitlema kuidas jaksan.
28.02.2014 08:58
Prohvet Aasa.
Riiklikult käivitunud pensioni süsteem on ainsana näidanud ühiskonna toimimist vastutustundlikult. Tehtud töö eest tasutakse töötegemise ajal, töövõimetuid peab riik kohtlema võrdselt.
28.02.2014 08:59
Selline olukord on saanud tekkida ainult meie valitsuse väärast poliitikast. Kurb on see, et keegi ei vastuta, kannatavad aga tavalised inimesed.
Valitsus on loonud riigis olukorra (mitte ainult viimane valitsus, vaid kõik need kes viimase 20 aasta jooksul on võimul olnud, kuigi viimane on seda tugevalt süvendanud) kus noored lahkuvad riigist ja sedasi kaob tööjõud ning väheneb iive. Kui meil oleks olnud valitsused kes hoolivad rahvast, mitte oma erakondlikest, isiklikest või EU ülemuste huvidest, siis oleks meil täna tugev riik mis jõuaks ka hoolt kanda nende eest kes on oma elutöö ära teinud ning teenitud puhkusele läinud.
Loodan, et manduv majandus, eestlaste lahkumine kodumaalt, EU pugejalik poliitika sunnib lõpuks ometi valijad silmi avama ja ei selle kevadistel ega ka järgmise aasta valimistel ei anta enam hääli tänastele suur erakondadele, ei anta hääli enam tühjade lubaduste ja suurte silmade eest.
Samuti loodan, et kui Eesti saab omale kunagi targa ja tugeva selgrooga valitsuse, siis saavad tänased vargad, reeturid, genotsiidi korraldajad oma teenitud karistuse.
28.02.2014 09:16
No aga kehtestagu piiriks näiteks 100 aastat. Ega kui midagi on võimatu, siis pole enam vahet, kui paljuvõimatu. Kui ikka inimeste tervis pensionini välja ei vea, siis kehtestage palju tahate. Kes saab santi sundida, kui sant ei taha kõndida - nii öeldi vanasti. Ja õigesti öeldi. Kui juba praegu on töövõimetuspensionäre ja eelpensionile läinuid (st samuti need, kelle tervis enam ei võimalda tööl käia või ei leia muudel põhjustel tööd) rohkem, kui päris pensionäre, siis mis pagana vahet on, kui kõrge on pensioniiga - probleemi see ikka ei lahenda.
Lahendus on kusagil mujal. Ja see lahendus on tegelikult pragmaatiline ning julm.
Looduses süüakse nt haige loom ära. Ja veel saja aasta eest toimus see nii ka toonases "arenenud maailmas". Ning mitte juhuslikult oli see aeg tegelikult Euroopa suurim tõusu aeg. Kõigepealt tuleb toota see, mida pärast saaks ümber jagada. Vastupidi ei ole võimalik. Igasugused sotsid ja kommud on küll üritanud, aga sellest pole kunagi midagi välja tulnud.

Mis aga puudutab neid kiunujaid, a'la "ma lähen minema sellest kakisest riigist", siis kadugegi juba minema, lõpeb see abitu ja sihitu virin. Asjalik inimene võtab midagi ette, mitte ei ulu nagu eit. See on meie riik, selline, nagu me ta tegime. Kehvasti tegime, siis tehkem paremaks.
Ja mis te arvate, et seal Euroopas see pidu kaua kestab või? Beebibuumi aeg tuli palju noori peale, samas sõda tappis hulga eelmist generatsiooni maha - loomulikult sai siis allesjäänutele korralikku pensioni maksta. See kari noori on aga nüüd korraga vanaks saanud, samas ise jätsid lapsed tegemata - kes siis peakski neile pensioni maksma??? Seda on teinud igasugused tulnukad, samas pole ka see jätkusuutlik lahendus (ega te, kiunujad, ju siia ka tulnukaid ei taha - mina ka ei taha). Sisuliselt on süsteemi finantseeritud juba 80.-test aastatest laenudega ja nende teenindamise võime on tänasesk ammendunud. Mis järgmiseks? Iga ühiskond peab ISE oma probleemid lahendama. Ei suuda? Siis tuleb plats puhtaks teha neile, kes suudavad.
    28.02.2014 09:27
    Tead ma olen sinuga nõus ning kahe käega poolt, aga mis sa ise arvad, kas inimene on nii loll, et maksab hoolega makse ja vastu ei taha midagi saada? Ütle mulle, mis point on maksta raha mitte millegi eest? Teeme siis niimoodi, iga inimene vaatab ise kuidas hakkama saab ja jätame maksud korjamatta. Kui inimene on loll siis ta lihtsalt laristab raha maha ja vanaduses vedeleb rentslis. Tark investeerib oma äranägemise järgi, "toodab" järglasi ja elab surmani imeliselt. Mina olen igatahes sellise käiguga nõus.
    Täna aga maksad euroopa kõrgemaid makse, sisuliselt 2/3 oma teenistusest (võib-olla isegi rohkem) ja vastu ei saa peaaegu midagi. Haridus on rikastele, arstiabi välismaalastele, päästeamet käib saja kilomeetri tagant tehnikat toomas ja päästjad on vabatahtlikud, kiirabi lülitab sisse taksomeetri, pension on naeruväärne, kaitsevägi on üles ehitatud vanarauale ja ainsad kes elavad täile rinnal on valitsejad, kes on täielikult unustanud, et Põhiseaduse järgi on nemad rahva teenistuses mitte aga rahvas nende teenistuses.
28.02.2014 09:25
Vanad Eestlased, enne seda kui pensioni maksmine moodu läks, tatsasid pasteldega tööd teha veel niikaua kuni jalg koos pastlaga edasi astuda jaksas. Need kes ei jaksanud enam suurt tööd teha, need hoidsid nooremate järelkasvu ja nooremad vaatasid et vanuritel nina ees süüa oleks.

Mis aastal üldse pensioni maksmine moodu läks?
28.02.2014 09:26
Karm tõde: riigil, mis ei suuda oma sante ja vanureidki ülal pidada, pole tulevikku.
28.02.2014 09:30
Täielik orja ühiskond! Orja kurat terve elu ja siis ka ei lasta paar aastat kuurortis konte soojendada! Need kes seda iga tõstavad surevad ise selleks ajaks ära! Miks keegi ei protesteeri, et hetke olukorra lappimise nimel keeratakse meie tulevik tuksi! Kuidas me saame nii rahulikult pealt vaadata!
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega