Tulika Takso vahetab 15 aasta jooksul oma kaubamärgiks kujundatud Opelid välja Toyota Avensiste vastu, sest General Motors lõpetas Opel Omega tootmise. “Teise automargi valikut kergendas, et Opelite müüja Ascar kuulub samasse gruppi Toyotade müüja Amserv Autoga,” selgitas ettevõtte juht Mati Saar. “Opel Omega on olnud suurte keskklassi hulka kuuluvate autode hulgas erand: suur auto ja soodne hind. Teade Omega tootmise lõpetamisest ei olnud Tulika Taksole meeldiv, sest aastate jooksul oli välja kujunenud oskus neid ekspluateerida.”

Tulika soetab tänavu 50 uut valget sedaani tüüpi 1,8-liitrise bensiinimootoriga Toyota Avensist. Järgmisel aastal ostetakse 50–60 Avensist.

2010. aastal jätkab Tulika sõidukipargi uuendamist samas tempos, kuid automargi otsustamine seisab alles ees.

Tulika Takso kasutab suurte kohvritega sõitjate teenindamiseks universaalkerega Opel Vectra Caravani, mida soetati eelmisel kahel aastal 55 autot. Kokku sõidab Tulika Takso kaubamärgi all 170 autot. Teiste Tulika Gruppi kuuluvate ettevõtete Tulika Rent ja Tallinna Taksopark automarkide vahetamise kohta ei ole otsust langetatud.

Arusaadav otsus

“Minule on Tulika otsus väga arusaadav, sest Toyota Avensis on lihtsalt erakordselt vastupidav auto. Sellepärast sõidavad minu ettevõtted Toyotaga,” ütles Sõbra Takso ja Krooni Takso juhatuse liige Margus Trempi. “Isegi Saksamaal lähevad varem Mercedestega sõitnud taksofirmad Toyotadele üle, sest need on odavamad ja vastupidavamad.”

Opelite müüja Ascar loodab, et Tulika jätkab vaatamata teise automargi kaasamisele endiselt Opelitega sõitmist. “General Motors esitleb uut Opel Vectrat Londonis juunikuus, kuid Tulikal polnud uut sedaankerega autot aega nii kaua oodata,” selgitas ettevõtte juht Tõnis Plaan.

Amserv Auto juht Tiit Reha keeldus Tulika Takso margivahetust kommenteerimast.

Vaatamata automargi vahetusele jätkab Tulika Takso tegevust juba 1993. aastast juurutatud äriskeemi järgi. Tulika äripartneriks on füüsilisest isikust ettevõtjana tegutsev taksojuht, kes kasutab frantsiisilepinguga Tulika Takso kaubamärki ja liisib ettevõtte poolt määratud autot. Töölepinguga osalise tööajaga taksojuhid võivad Tulikas istuda lähiajal praegusest rohkemate autode rooli, sest ettevõttel on raskusi tellimuste täitmisega näiteks nädalavahetustel ja teistel tellimise tippaegadel.

Kommentaar

Raivo Murde

Eesti Päevalehe autoajakirjanik

Tulika üleminek Toyotale ei mõjuta taksode suhteliselt väikese arvu tõttu oluliselt Eesti turgu, kuid pakub Amservile turunduslikku maiuspala. Avensis on suhteliselt vana mudel, kuid Tulika abil saab ta näidata, et seda müüakse endiselt hästi. Müügiarvust suuremaks reklaamiks kujuneb Amservile tänaval sõitev taksovärvides Toyota ise.

Toyota on tuntud oma vastupidavuse poolest, kuid ka piinavalt pikkade teenindusjärjekordade poolest, mis võivad hakata seda automarki saatnud edu mõjutama.

Eesti taksofirmad lähevad mõne aasta pärast ilmselt Põhjamaade teed, kus taksodeks kasutatakse suuri Mecedeseid ja Volvosid.