Erimeelsused takistavad kampaaniate korraldajate ühistööd

Erialaliidud algatavad järjest uusi Eesti toodete toetuskampaaniaid, mille erinevad põhimõtteid ei lase neid ühilduda ega korraldajatel koostööd teha. Toiduainetööstuse Liit korraldab tänavu viiendat korda Eesti parima toiduaine valimist. Konkursil saavad osaleda uued toidukaubad. Toiduainetööstuse Liidu tegevdirektori Helve Remmeli hinnangul on märk “Eesti parim toiduaine” inimeste seas tuntuks saanud. Tänavu on konkursile esitatud üle 70 toote.

Toiduainetööstused jätkavad iseseisvalt

“Meie tahaks enda juurde jääda ega sekku teistesse kampaaniatesse. Põllumajandus-Kaubanduskoda on koostööks meie poole pöördunud, aga nende ideoloogia pole piisavalt lahti räägitud,” selgitas Remmel. Ta lisas, et Toiduainetööstuse Liit kui mittetulundusühing korraldab konkurssi oma vahenditest ega saa riigilt toetust. “Teisi kampaaniaid toetatakse maksumaksja rahast, minu nägemusel peaks nende vahel olema tõsine koostöö,” märkis Remmel.

Põllumajandus-Kaubanduskoda tutvustas uut toiduainete kvaliteedi hindamissüsteemi ja tootemärki “Tunnustatud Eesti maitse”. Märk antakse testimise läbinud toodetele. Põllumajandus-Kaubanduskoja juhatuse aseesimehe Ester Tuiksoo sõnul puudub Eesti turul praegu selline märk. Ta lisas, et Põllumajandus-Kaubanduskoja kampaania eristub selgelt teistest, kuid ei välistanud tulevikus koostööd teiste kampaaniate korraldajatega.

Kaubandus-Tööstuskoda, EVEA ja majandusministeerium korraldavad eesti kaupade reklaamikampaaniat “Head Eesti asjad”, mida riik tänavu toetas 1,3 miljoni krooniga. Kaubandus-Tööstuskoja turundusdirektori Urmas Oru sõnul on kampaania eesmärgiks eesti toodete ja teenuste väärtustamine kohalike tarbijate silmis, mis ei tõsta esile tooteid, vaid nende päritolu. ““Hea…” üheks eesmärgiks on ka kampaaniaid ühendada,” ütles Oru. Samas tunnistas ta, et on raske ennustada, kas erinevad kampaaniad tulevikus sulavad kokku või mitte.

Kampaaniate eesmärgid erinevad

Oru hinnangul ei saa Kaubandus-Tööstuskoja, Põllumajandus-Kaubanduskoja ja Toiduainetööstuse Liidu kampaaniaid võrrelda, sest nende eesmärgid on erinevad. “Võimalust erinevaid märke välja anda pakub eelkõige toiduainete osas valitsev Eesti-sisene tõsine konkurents,” märkis Oru.