Turistid kiidavad Tallinna teenindajate keeleoskust


Turistid kiidavad Tallinna teenindajate keeleoskust
Taiwani perekond: esimest korda Tallinna külastanud Jessie Ma, Tiffany Ma ja Chong-ren Maa nautisid Olde Hansa teeninduse kõrget taset.FOTO: KRISTO NURMIS

Vaatamata eestlaste süvenevale nurinale teeninduse kvaliteedi üle, väljendasid kõik Päevalehe küsitletud väliskülastajad rahulolu siinsete söögikohtadega.

“Teenindus Tallinnas on väga kvaliteetne ja inglise keelt räägitakse väga hästi,” kiitsid Olde Hansa restorani terrassil einestanud ja Taiwanist pärit Tiffany Ma, Jessie Ma ja Chong-ren Maa. Tallinna olid nad saabunud alles kümmekond tundi tagasi. Edasi suundus perekond Peterburi ja siis Moskvasse – kuulduste järgi pidi sealne võõrkeeletase ja teenindus Tallinnale kõvasti alla jääma.


Ka Sauna tänaval vastu jalutanud Austraaliast pärit paar leidis, et inglise keel on Tallinna teenindajate seas üllatavalt heal tasemel. Samal ajal on raske leida paarile meeldivaid vaikseid kohti, kuna tihtipeale puuduvad inglisekeelsed seletused ja märgid. Vahel ei ole märke üldse. Näiteks ei oleks nad suutnud kaardita leida Uuel tänaval asuvat kohvikut Kohvicum. “Maja peal polnud ühtegi märki, mis ütleks, et tegemist on kohvikuga. Kui sissepääsu üles leidsime, siis oli elamus suurepärane,” tekitas otsing austraallastes vastakaid tundeid. Sellegipoolest pidas kruiisilaevaga Tallinna saabunud Austraalia paar Tony ja Jen Eesti pealinna külalislahkemaks kui Helsingit – seda nii arhitektuuri kui ka klienditeenindajate pärast.

Kolm aastat Tallinnas töötanud ja elanud ameeriklase Kelly ja rootslase Görani arvates saab hea teeninduse osaliseks Tallinnas ainult siis, kui kallimates kohtades käia. Söögikohtades, kus hinnad on madalamad, saavad head teenindust ainult püsikliendid, kes jootraha jätavad. Kelly arvates on üks sellistest kohtadest Hell Hunt, kus teeninduse ja hinna suhe on väga hea.

“Eesti teenindajad teevad oma töö ära, kuid selleks, et klienti rõõmsaks teha, nad vaeva ei näe,” leidis Kelly. Tema arvates on Ameerika ja Eesti teeninduse suurim erinevus see, et Ameerikas on oluline pakkuda külastajale meeldejäävat elamust, Eestis tundub see teisejärguline olevat.

Siseministeeriumis töötavad Anneli, Aila ja Ave käivad meelsasti söögikohtades, mis asuvad nende töökoha lähedal. Hell Hunt on üks sellistest. Nende hinnangul on lõunasöögi ajal paljud vanalinna söögikohad heal tasemel, kuid enamik kohti pakub samasugust lõunapaketti.

Kliente aina rohkem

“Viimasel ajal on tunda, et teenindus mõnevõrra halveneb, sest rahvahulk söögikohtades pidevalt kasvab,” arvas Aila. Kuid hea meel on riigiametnikel selle üle, et isegi kui suveperioodil töökad tudengid-õpilased teevad mõne vea või ajavad midagi sassi, siis alati paistab silmadest sära ja töörõõm.

Samas leidub tihedate Tallinna restoranide külastajate Olga ja Julia mälestustes kogemusi, mil neile on menüü peaaegu näkku visatud. Sellistest kohtadest läheks Olga muidu kohe minema, kuid tookord oli soov jaapani rahvustoitu sushit proovida nii suur, et ei tahtnud lahkuda. Üldiselt on Tallinna restoranid teeninduse poolest siiski väga kõrgel tasemel, leidsid tüdrukud. “Restorani lähengi peamiselt head teenindust ja elamust otsima,” ütles Olga.

Pealinna teenindus meelitab

•• Kui vähegi aega, võimalust ja raha jätkub, siis võtab Haapsalust pärit Tiina ette 100 kilomeetri pikkuse reisi Tallinnasse, et nautida head teenindust Olde Hansas.

•• “Ainus põhjus, miks ma siin käin, on teenindus, mis teeb mind rõõmsaks,” ütles Tiina, kes lubas jätkata tihedat liiklemist Tallinna-Haapsalu vahel.





Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare