Toljatti teases seisavad kõik konveierid, nende seas ka Renault-Nissani koosteliinid 18. detsembrist 18.jaanuarini. Iiževski tehas, kus valmistatakse ka uut Lada Vestat, töötab veidi kauem- tootmine peatatakse 28.detsembril.

AvtoVAZi esindajad keeldusid ajalehe küsimustele vastamast, sama tegi ka Renault-Nissan.

Võimalikust tootmise peatamisest 18.detsembrist sai aimu novembris internetti lekkinud ettevõtte ametiühingujuhi Sergei Zaitsevi firmajuhile Bo Anderssonile saadetud kirjast. Toona kinnitas ettevõtte esindaja, et tehas töötab aasta lõpuni ning tööseisakut (olukord, kus inimesed saadetakse 2/3 palgaga sundpuhkusele) ei tule. Formaalselt niimoodi juhtubki: autode tootmine peatatakse, aga inimesed jätkavad tööl käimist, kinnitasid Vedomosti allikad. Allikate sõnutsi tegelevad töötajad tõenäoliselt tootmise optimiseerimisega.

Eelmisel aastal peatas AvtoVAZ tootmise 31.detsembrist 18.jaanuarini. Tootmise seiskamine on pealesunnitud meede, mis lubab tehasel madala nõudluse tingimustes laovarude kogumist vältida.

Selle aasta kümne kuu kokkuvõttes vähenes Venemaal sõiduautode müük eelmise aasta sama ajaga võrreldes kolmandiku võrra, Lada müük 30%. Kui nõudlus edasi langeb, võib AvtoVAZ juba järgmise aasta esimeses kvartalis rakendada teist kriisivastast meedet- nelja päeva pikkust töönädalat, kinnitas Vedomostile üks ettevõttega seotud isik.

Praegu seisab AvtoVAZi ees globaalsem ülesanne: kasumlikkuse suurendamiseks tuleb kulusid kärpida, muuhulgas ka töötajaskonda, kinnitsb VTB Kapitali analüütik Vladimir Bespalov. Hiljuti kritiseeris ettevõtte ühe osaniku, blokeerivat õigust omava Rostehi peadirektor Sergei Tšemezov ettevõtte juhti Bo Anderssoni väites, et optimeerida tuleb korralikumalt. Eelmisel aastal vähendati ettevõtte töötajaskonda 20% 52 000 inimeseni, selle aasta jooksul 13% umbes 45 000 inimeseni.