Tulemusmarketing keskendub ainult investeeringult teenitud kasule ja otsib vastust küsimustele, kuidas müügiprotsessi tõhustada, kuidas kiiremini raha teenida. Tulemustel põhinevas turunduses maksab klient ainult märkimisväärse tulemuse eest: mõõtühikuteks on klikkide arv, kontaktid või ostutehingud.

Tulemusmarketing on levinud elektroonilises meedias, kus on võimalik reklaami resultaate jälgida ja mõõta. Ka maailma kuulsaimad kaubamärgid teevad brändingut, et klientidesse usku sisendada. Tulemusmarketingi tähelepanu keskmes on seevastu kiire müügitulemus.

Müügiperioodiks võib olla näiteks 30-60 päeva, selle aja jooksul soovitakse tulemusi näha. Paljud veebisaidid kasseerivad reklaamiraha CPM põhimõttel – (Cost-perMille) reklaami eest makstakse vaid siis, kui tarbija näeb reklaami, st registreeritakse arv, mitu korda inimesed reklaami vaatavad.

Display-reklaame müüakse just selle mudeli järgi, klikkide arvu arvestamata. CPC meetod (Cost-per-Click) registreerib tasu vastavalt klikkide arvule. CPL (Cost per Lead) on kõige kliendisõbralikum mudel, mis lubab reklaami eest maksta vaid kvaliteetsete kontaktide eest. CPO (Cost-per-Order) mudeli puhul makstakse krediitkaardi ülekannete eest.

Marius Ivanovas rõhutab, et eelkõige on küsimus oskustes: „Kanalite valimine on teisejärguline, kogemus ja teadmised on kõige tähtsamad. Tulemusmarketingis ei seisne tulemlikkus mitte kanali, vaid meetodi valikus.“

Enne igat kampaaniat teadvustatakse eesmärk ja sihtgrupp, seejärel jälgitakse külastajaid, esimest ja teist klikki, kontaktide laekumisi. Väga oluline on kasutada analüüsiks õigeid võtteid. Möödapääsmatu on kasutada Google Analytics abi, kuid kui soovida tõeliselt head tulemust, tuleb appi võtta ka Attribution Modeling ja Assistant Conversion.

Online-marketing on odavam, sest raha aknast väljaloopimise asemel on võimalik sihtgruppi jälgida ning igat sammu talletada. Vastasel korral on otsuseid raske langetada, sest pole infot, mis teatud valikuid põhjendaksid ja puudub selgus, mis töötab, mis mitte.

Jälgimise infrastruktuuri arendades on turundustegevusel kindel alus. Kui eesmärgid on selged ja sihtgrupp teada, alles siis lansseeritakse kampaania ning seda jälgitakse pidevalt. Nii toimides võib sama eelarvega märgatavalt paremaid tulemusi saavutada, sest kampaaniat jälgides saab seda optimeerida.

Keskendutakse kalkuleerimisele – kui palju tuleb investeerida, et müüa? Kui suur on ootuspärane hind tegevuse kohta? Teisisõnu on küsimus selles, kui palju ollakse nõus ühe kliendi eest maksma. Ideaalseid summasid pole olemas, kuid kui näiteks toode maksab 300 eurot, ollakse nõus 40 eurot igale kliendile kulutama. Kampaania käigus on võimalik läbi kodulehe analüüsida, milliste võtetega tegevust parandada, et investeering võimalikult tulus oleks.