Sotsiaalmeedia profiilidega seonduv võib olla ajamahukas tegevus. Mida edukam sa oled, seda enam soovivad inimesed sulle külje alla pugeda. Sind kutsutakse pidevalt kohvile ja tehakse tööpakkumisi või pakutakse ennast sinu alluvusse tööle. LinkedIn'i saavad näiteks tulla kõik, kes soovivad. Kuidas sa lükkad tagasi inimese kontaktisoovi?

Andrew Wessels tuli aga mõttele luua neile ajahädas edukatele inimestele uue sotsiaalmeediakeskkonna. Kusjuures ekspertide meeskond tegeleb koguni sinu konto haldamise ja värskendamisega. Liitumine tähendab kulu 1500 dollarit aastas. Ei maksa veel pangaülekannet tegema kiirustada.

The Marque'il (hääldatakse „mark") on täna 50 liiget, kes on asutajaliikmed. Nende seas on varahaldur Ric Lewis ettevõttest Tristan Capital Partners, aga ka näiteks perefirma Swarowski juhatuse liige Nadja Swarowski. Lisaks veel mobiilimiljardär Charles Donstone, rahandustegelane Ben Goldsmith ja kinnisvaramogul Nick Candy.

Wessels finantseerib ettevõtmist täna suuresti ise. Tegemist ei ole esimese kitsa ringi sotsiaalmeediakanaliga. Kunagi eksisteeris miljonäridele mõeldud MySpace, AsmallWorld, millest sai hiljem eliidile mõeldud reisiklubi.

The Marque'i eripäraks on see, et nad on valmis tegema sinu eest ära kogu suhtluse.

Liituda saab siis, kui olemasolev liige on sind kutsunud. Wesselsi meeskond hoolitseb selle eest, et liikmed jääksid kindlatesse raamidesse. Siia ei sobi „21-aastane õepoeg, kes soovib tööd leida".

„Me anname välja selged juhised, keda soovitada. Nad peavad olema inimesed, kes on seotud ettevõtete otsustusprotsessidega," ütles Wessels.

Oluline ei ole siin rahanumber vaid edukus. Viimane tähendab seda, et liitunul peab oma valdkonnas olema teatud positsioon ja ta peab olema otsustamise juures.

„See ei ole eliidi võrgustik. See on edukusel põhinev klubi," rõhutas mees.

Sisenemisbarjäär on siiski kõrge. „Asepresidendid" tulevikus kaalumisele ei tule, ütles Wessels.

Liikmed tohivad maksimaalselt kutsuda viis liiget. Seltskond ei lähe siin kunagi väga suureks. See võib ulatuda maksimaalselt tuhandetesse.

Wesselsi sõnul on praegused liikmed öelnud, et sotsiaalmeedia kanalitest on tänapäeval palju kasu, kuid kui nad jõudsid teatud kuulsuse tasemele, siis hakati neid kontaktisoovidega pommitama ja see peletab neid tavapärastest kanalitest eemale.

The Matque'i näol on neil nüüd võimalus suhelda omasugustega ja jälgida väheste valitute elusaatusi. Lisaks võib haldamise anda kellegi teise kätte, et sa igat uuendust ise tegema ei peaks. Näiteks ei pea sa ise andma teada sellest, kui sinust on kirjutatud põnev lehelugu.

Et tea, kas valitud klubisse võiks tulevikus kuuluda ka mõni Maarjamaa poeg või tütar?