Nimelt on California osariigi regulaatorid tuvastanud, et Uber, mis on väitnud, et neil on valdkonna parim turvakontrolli süsteem, luiskab. Ettevõtte kontroll ei ole suutnud juhtide seas tuvastada isegi inimröövis ning mõrvas süüdi mõistetud isikuid.

San Francisco ja Los Angelese ringkonnaprokurörid andsid kolmapäeval Uberi vastu sisse täiendatud kaebuse, milles on toodud välja, et Uberi registreeritud juhtide seast võib leida nii seksuaalkurjategija, identiteedivarga, sissemurdja kui ka süüdi mõistetud mõrvari. Tsiviilhagi, mis algselt anti sisse juba detsembris, kuid seda on tänaseks muudetud, ütleb, et Uber on oma klientidele valetanud. Nad on öelnud, et nende taustauuringute efektiivsus on tipptasemel.

Ühel juhul oli Uberi juht 1982. aastal süüdi mõistetud teise astme mõrvas. Ta viibis 26 aastat vanglas ning vabastati tingimisi 2008. aastal. Uber tegi tema taustauuringu 2014. aastal ning see ei näidanud mingit kriminaalset minevikku. Siiani on juht teinud 1168 sõitu.

Uber ei kasuta sõrmejälgede skänneerimist nagu USA taksofirmad. Regulaatorite sõnul ei saa Uber niisiis kindel olla, et info, mida nad koguvad, on täielik.

„Me oleme prokuröridega nõus, et turvalisus on prioriteet, aga me ei ole nõus, et tavalistel taksofirmadel on parem taustakontrollisüsteem," ütles Uberi kõneisik. „Reaalsus on see, et ükski uuring ei ole lollikindel. Me avastasime selle ise eelmisel aastal, kui me uurisime sadade varem taksojuhina töötanud inimeste taustu. Me tuvastasime roolijoodiku, vägistaja, tapmiskatses osalenu, lapsepilastaja ning muidu vägivaldsusega silma paistnud inimesi."

Uber on täna enam kui 300 linnas ning seisab silmitsi pideva kriitikatulega. Prantsusmaal ja Indias on survestamise tõttu tegevus lõpetatud.

San Francisco on Uberi kodu. Just siin alustati viis aastat tagasi tegevust. Uberil on siin 22 000 juhti. Ettevõte andis hiljuti teada, et nendega liitub igal kuul sadu tuhandeid juhte üle maailma.

Detsembri kuus esitatud kaebuses süüdistasid prokurörid Uberit selles, et nad ei pea kinni taksomeetritega seotud regulatsioonidest. Lisaks ei ole neil vajalikke lube, et tuua ja viia inimesi lennujaamadest.