Just selline on kohe-kohe turule tuleva verivärske Uberi konkurendi Juno plaan. Nad plaanivad kevadel turule tulla uue sõidujagamisteenusega. Algselt New Yorgi piirkonnas.

Juno looja Talmon Marco on üks Viberi kaasloojatest. Tema sõnul on nad spetsiaalselt sihikule võtnud Uberi autojuhid ning pakuvad neile paremaid tingimusi - madalamad teenustasud ja osalus ettevõttes.

„Mida Uber oma ettevõtet üles ehitades kahe silma vahele jättis olid need inimesed, kes reaalselt tööd teevad. Autojuhid. Kujutage ette ettevõtet, kus kõik töötajad vihkavad juhtkonda; see ei ole hea koht kus olla," ütles Marco.

Uberi autojuhid erinevates USA piirkondades, näiteks New Yorgis ja San Franciscos, on protesteerinud kõrgemate tasude osas, mis neile jaanuarist alates kehtestati.

Sõidujagamisteenust pakkuvate ettevõtete vahel käib tõsine sõda klientide pärast, kuid taustal toimub heitlus ka parimate juhtide üle.

Uberi peamine konkurent USAs on Lyft. Nemad meelitavad juhte tipisüsteemiga ning madalamate tasudega neile juhtidele, kes töötavad nende heaks täiskohaga. Uber oli sunnitud seetõttu muutma ka oma tasude süsteemi.

Sõidujagamist pakkuvad autojuhid soovivad luua ka ametiühinguid. Seattle's on see lubatud, kuid täna käiakse veel kohut. Californias on teema veel arutlusel.

Talmon Marco teatas mõnevõrra ootamatult, et on valmis Juno autojuhtidele andma ettevõttes osalusi, et sõitjad saaksid aja jooksul sama rikkaks nagu omanikud.

New Yorgi transporditurul on aga väga tihe konkurents. Üks sõidujagamisettevõte Hailo on juba tegevuse lõpetanud.

Talmon Marco ütleb, et nad püüavad vältida turul valitseva hinnasõjaga kaasa minemist. „Iga kord kui Uber ja Lyft hindu alla viivad, siis saavad selles sõjas kannatada juhid," ütles ta.

Juno võtab niisiis tööle vaid Uberi juhte. On vaja, et neil oleks kõrge Uberi reiting.

Marco ütleb, et ettevõte on siiani rahastust saanud kümnetes miljonites dollarites.

Uber keeldus kommentaaridest. Varem on nad öelnud, et sõitjate tunnitasud on võrreldes 2012. aastaga kasvanud 26lt dollarilt 39 dollarini. Samas on Uber tõstnud ka juhtidelt nõutavaid teenustasusid ning nad ei ütle, kui palju on kasvanud juhtide netotasu.

Uber on maailma kõige väärtuslikum idufirma (62,5 miljardit dollarit) ning nad on investoritelt kokku kraapinud üle 10 miljardi dollari.