Mitmed ettevõtted tõmbasid Venemaal oluliselt otsi kokku. Palgad langesid ning riigi majandus tõmbus kokku. Ikea on erand. Nende sõnul on Venemaa sel aastal nende kasvu suuruselt teine turg Hiina järel.

Seda seetõttu, et venelased hakkasid rohkem muretsema oma raha pärast. 2014. aastal kukkus rubla enam kui 50%. Venemaa tarbijad jooksid Ikeale ja teistele Lääne kettidele tormi, sest kardeti, et hinnad tõusevad järsult.

„Tarbijad kartsid, et kaotavad oma säästud ning et hinnad tõusevad tulevikus," ütles Euromonitori vanemanalüütik Marija Milasevic. „Nad ostsid massiliselt pika kasutusajaga tooteid," lisas ta.

IKEA kõneisik Josefin Thorell ütles, et selline hull kasv oli siiski ajutine. Ettevõte oli sunnitud teatud kallimate toodete müügi peatama, sest tellimusi tuli väga palju.

Kui majanduskriis süvenes, siis pöördusid venelased taas Ikea poole. „Tarbijad muutusid aga palju ratsionaalsemaks," ütles Milasevic.