Kuigi internet on teinud uutele artistidele turule tulemise äärmiselt lihtsaks, ei ole ta pakkunud neile võimalust selle eest piisavalt teenida. Raha jaotumine muusikute seas on äärmiselt ebavõrdne. 

The Atlantic kirjutas hiljuti põhjaliku loo tänapäeva muusikaärist ja nende sõnum väiksematele bändidele ei olnud just julgustav. “Üks protsent muusikutest teenib praegu 77 protsenti kogu muusikatööstsue käibest,” kirjutab ajakirjanik Derek Thompson.

Populaarsed lood püsivad praegu edetabelites kuude kaupa ja hiti väärtus on dramaatiliselt kasvanud. Kümme enimmüüvat lugu mooduvstavad praegu 82 protsenti suurema osa turust kui kümme aastat tagasi.

Ka raadiojaamad aitavad sellele kaasa. Nii-öelda kümmet suurimat lugu mängitakse peaaegu kaks korda enam kui varem. Robin Thicke’i lugu “Bluured Lines”, mis tuli välja 2013. aastal mängiti umbes 70 protsenti rohkem kui kõige enam mängitud lugu 2003. aastal, milleks oli ansamli 3 Doors Down lugu “When I’m Gone”.