Iseäarnis on kasvanud sulepeade jaemüük. 2016. aastal kasvas sulepeade müük 2,1 protsenti, muutes selle miljardi dollariliseks turuks, selgub Euromonitor Internationali uuringust. Võrdluseks, samal ajal on luksuskaupade nagu kellade, käekottide ja autode müük stagneerunud, kirjutab Bloomberg.

Veel tugevamalt on mõjusid tunda Jaapani turul, kus Yano Research Institute leidis, et võrreldes 2014. aastaga kasvas sulepeade müük aastaga 19,1 protsenti. Ostjad pole vaid jaapanlased, sest üha enam ostavad välismaalased Jaapani tippklassi toodangut. Digitaalajastul näib kirjutatud sõna luksusena.

Tokios tegutsev Nakaya Fountain Pen nimeline ettevõte sai sellest aru. Kuigi tööstusharu liigub massitootmise suunas, teevad nemad käsitöö-sulepäid.

Platinium Pen Company asutaja lapselaps Toshiya Nakata lõi ettevõtte Nakaya. Tal sai villand pangas töötamisest ja ta asutas perefirma 29-aastasena.

„Masstoodete sulepeade turul on piirid ees,” ütles Nakata. „Ma mõtlesin, et miks me peame neid tootma, miks mitte teha sulepäid.”

Nakata sõnul ostetakse kolmveerand nende sulepeadest väljaspool Jaapanit. Nad ei käi väljaspool Jaapanit kusagil messidel – nende toodete tuntus levib inimeste kogemuste kaudu.

USAs müüb nende käsitööd Nibs.com. Mõned mudelid on saadaval ka Ebays, kuid oluliseks müügikanaliks on kaubamajad Jaapanis.

Eluaegne sulepeade koguja Brian Anderson ütles, et Nakayat eristab teistest sulepeade kohandamine. Ta peab koos naise Lisaga poodi Anderson Pens ja ütleb, et mistahes Nakaya mudelit saab osta, kuid.... selleks tuleb oodata.

Nakaya toodab aastas ainult 1500 sulepead. Ettevõte jätab käsitöö saladused enda teada.

Kõige odavamate Nakaya sulepeade hinnad algavad 650 dollarist. Tipptoodete hinnad lähevad ka 10 000 dollarini.