Paet märgib tänases Hiiu Lehes avaldatud arvamusloos, et parvlaevaliikluse korraldamise lepingus oli selgelt kirjas, et aastaks 2009 pidi Saaremaa laevakompanii tooma Hiiumaa liinile uue laeva, mida ka tehti. Uus laev peaks tema kinnitusel Hiiumaa liinil sõitma ka praegu.

„Rääkida juttu, et 2009 ju uus laev toodi ning lepingut Hiiumaa-nimelise parvlaeva äraviimisega ei rikutud, on pehmelt öeldes küüniline,“ kirjutab Paet. „Iga selgelt mõtlev inimene saab aru, et lepingu mõte oli, et uus laev Hiiumaa-liinile tuleb ja jääb, mitte et see etteteatamata ja suvalisel hetkel asendatakse ligi pool sajandit vana alusega ja kõik on justkui ikka korras. See lihtsalt pole nii.“

Paet märgib, et parvlaevandus on kukkunud tagasi eelmise sajandi lõpuaegadesse. Hiidlased ja saarlased on tema sõnul kannatlik rahvas, aga praegusel juhul pole see kannatlikkus õigustatud, tõdeb ta.

„Lepingujärgsete nn uute laevade liinilt äraviimine ja tuhandete inimeste aja raiskamine tundidepikkustes ootejärjekordades ei saa olla aastal 2015 midagi, millega lihtsalt leppida,“ kinnitab Paet.

„Laevanduse ajaloo tutvustuseksperiment Hiiumaa suunal tuleks nüüd lõpetada ning taastada normaalne nüüdisaegne teenus. Vastasel korral võiks Meremuuseum selle liini Saaremaa Laevakompaniilt üle võtta, sest laevanduse ajaloo tutvustamisel on nad kindlasti pädevamad,“ kinnitab Paet.