„Ministeerium ei ole riigipraamide soetamisest loobunud. Sellepärast ka Tallinna Sadam otsustas eile laevade ostmiseks hanke välja kuulutada,“ lausus Palo Vikerraadio saates Uudis pluss.

Palo lisas, et selleks ajaks kui tema ministriks sai, oleks pidanud juba hange olema välja kuulutatud. „Mina pidin tegema uue otsuse. Pean garanteerima et praamid liiguvad vähemalt samas kvaliteedis ka 2016.aastal“. Kui laevade ehitamiseks oleks aega olnud vähemalt kolm aastat, oleks minister enda kinnitusel teinud teistsuguse otsuse.
Küsimusele, mis juhtub siis, kui senine lepingupartner hanke võidab ja kuidas sellisel juhul põhjendada, et 10-aastase lepinguga kulutatakse liigselt 84 miljonit eurot maksuraha, vastas minister, et kõik senised kalkulatsioonid on hinnangulised. „ Kuni hanketulemusteni on see spekulatsioon,“ lausus Palo, lisades, et praeguses olukorras, mil hankel osaleb lisaks praegusele vedajale ka Tallinna Sadam, tekib esimest korda tõeline konkurents.

Küsimusele, miks ta ei kaalunud lühema, nn vahehanke väljakuulutamist, et sellega riigile aega võita, vastas Palo, et kaalus ka seda võimalust. „Sain vastuse, et seda Euroopa õigus ei soosi,“ lausus Palo, lisades, et mida lühem periood, seda kõrgem on ka selle eest makstav hind. „5-aastse perioodi peale keegi peale praeguse operaatori ei oleks pakkuma tulnud,“ lausus ta.

Endiste majandusministrite Meelis Atoneni ja Juhan Partsi arvamusi, justkui oleks värske majandusminister pandud tanki ning ta tegutseb teiste huvides, nimetas Palo kibestumiseks, sest kummalgi ministril ei õnnestunud seda praamihanget teha. „Inimesed, kes minda tunnevad teavad väga hästi, et mind ei ole võimalik panna sõitma rongi, mida ma ise ei juhi,“ lausus Palo.

Palo lausus, et kui kõik läheb hästi, avatakse hanke pakkumised septembri keskpaigas.