Eelmisel kuul arvutas Morgan Stanley analüütik välja, et Curry nimi kasvatab Under Armouri väärtust 14 miljardi dollari võrra.

Läheme aastasse 2013. Warriors oli just jõudnud Lääne konverentsi poolfinaali. Curry, kes oli aastaid maadelnud vigastustega, oli mänginud 78 mängu. Ta oli kandund Nike'i jalanõusid kogu elu. Tema ristiisa töötas selles firmas.

Nike oli toona väga heas seisus. Nende all oli 68% NBA mängijatest (74%, kui sisse arvestada ka Jordani bränd). Veel võimsam oli Nike jaeturul - 95,5% müüdud kossuketsidest oli Nike'i toodang. Seda siis 2014. aastal.

Võimalik, et selline pöörane edu uinutas suurfirmat. Nad ei võtnud Curryga lepingu pikendamist just eriti tõsiselt. Nad saatsid temaga läbirääkimisi pidama turundusdirektori. Oluliste tegijatega suhtlevad tavaliselt kõrgemad juhid. Curry soovis väga läbi viia Nike'i poolt korraldatavat lastelaagrit. Tol suvel viisid neid läbi Kyrie Irving ja Anthony Davis. Curry unistust ei võetud arvesse. Mees oli ise kunagi Chris Pauli juhendatavas laagris viibinud ning peab seda elumuutvaks kogemuseks.

Detailid loevad

Aga asjalood läksid Nike jaoks üha halvemaks. Stephen Curry isa Dell viibis ühel kohtumisel ning teda häiris, kuidas üks Nike'i tegelane kutsus tema poega „Steph-on", mitte „Steph-en". Ja mis veel hullem, ühel Powepointi slaidil oli korvpallur Kevin Duranti nimi. See tähendab, et Nike ei olnud üldse vaeva näinud. Isa ütles pojale, et too otsiks uue ettevõtte, keda esindada.

Niisiis sekkus Under Armour. Nad otsisid just läänerannikult mõnd tugevat nime ja said vihje, et Curryl ja Klay Thompsonil on lepingud lõppemas. Armour kasutas Curry meelitamiseks noorkorvpallur Kent Bazemore'i. Nad saatsid talle 19 kasti korvallijalanõusid ja muud spordinodi. Seda alguses. Hooaja jooksul saadeti teele 60 kasti. Warriorsi inimesed hakkasid tasuta kraami kasutama ja neile meeldis see.

Bazemore ei olnud veel meeskonda valitud, ta treenis klubiga, et liigasse pääseda. Ta viibis hiliste õhtutundideni spordisaalis, et trenni teha. Seal oli ka Curry. Nad sõbrunesid. Bazemore müüs Curryle vaikselt maha idee, et mehel oleks enda nimega jalanõu-bränd. Kusjuures Bazemore tegi siin soolot, ta ei olnud Under Armouriga midagi läbi rääkinud. Bazemore küsis, kas Curry soovib olla ühe ettevõtte staar ja nägu või Nike'i järjekordne vallutus.

Nike'l oli aga kõigele vaatamata võimalus Curry endale jätta. Nimelt oli neil õigus Under Armouri pakkumisele samaga vastata ning mees jääks siis nende hingekirja. Under Armour pakkus 4 miljonit dollarit hooaja eest, mis oli kaks korda enam kui mehe varasem Nike'i-leping. Nike'le oli selline erinevus aga nagu kopikad. Suurfirma otsustas siiski loobuda, ning Curry'st sai Under Armouri mees.

Üks armas seik ka vahele. Kui Curry tütar oli 1-aastane, siis pani mees tema ette Nike'i, Adidase ja Under Armouri korvpallijalanõud ja palus tal neist ühe välja valida ja talle tuua. Neiu viskas kahe kuulsama brändi tooted üle õla ja tõi isa kätte Under Armouri ketsi. Curry sõnul teadis ta siis, mida teha.

Curry-plahvatus

Nike, nagu ka ülejäänud maailm, ei osanud ette näha Curry-plahvatust. Nende leib ja või oli alati olnud atleetlikud ääremängijad nagu Jordan, Kobe Bryant või LeBron James. Niisiis mängijad, kellega tavainimesed end kuidagi samastada ei suutnud.

Stephen Curry populaarsus seisnebki selles, et kui väga vähesed suudavad teha meeletuid ja hulljulgeid pealtpanekuid, siis kolmepuntiviskeid on sisse saada üritanud iga laps, kes korvpalli mänginud - olgu selleks kooli saal või maakodu tagaõu. Mida kaugemalt, seda ägedam. Curry ei ole tüüpiline Nike'i sportlane, aga ta on tüüpiline inimene.

2015. aastal pikendas Curry oma lepingut Under Armouriga 2024. aastani. Tema iga-aastane ketsi-tasu on nüüd 10 miljonit dollarit. Ta sai Under Armouri osanikuks.

Nii jäi suur ja ülbe Nike ilma praegu suuri laineid löövast sportlasest. Under Armour võtab aga vaikselt suurtelt tegijatelt turuosa vähemaks.