Liikleja ootused on sageli kõrgemad kui otstarbekus ja riigi võimekus talihooldust tellida, nendib maanteeameti (MNT) põhja regiooni hooldevaldkonna juht Kristjan-Raul Pettinen, et lumest ja soolalögast piinlikult puhtaks pühitud ning täielikult jäävabaks soolatud maanteid ei näe autojuhid sel ega ka järgmistel talvedel.

Kuigi teede talikoristuse kiirust ja tulemust hinnatakse nelja seisunditaseme järgi, ei rakendata kõrgeimat ehk neljandat taset riigimaanteedel endiselt kusagil.

Nii kiiresti ja nii puhtaks roogitakse vaid linnade peatänavad (näiteks Tallinnas tehakse seda kohati isegi veel kiiremini, vaata kõrvallugu), sest maanteede liiklussagedust arvestades läheks see töö riigi hinnangul mõttetult kalliks.

Tiheda liiklusega Tallinna-Narva, Tallinna-Tartu-Võru, Tallinna-Pärnu-Ikla ja Tallinna-Paldiski maanteel ning Tallinna ringteel pidas MNT senist 3. taset (lume ja lörtsi eemaldamiseks on selle järgi aega viis ning nõutava haardeteguri (0,3) tagamiseks neli tundi) siiski napiks.

Tänavu sõlmitud uute hooldelepingute järgi peab neil maanteedel libedustõrjega hakkama saama kahe tunniga. Too nõue kehtib Pettineni sõnul kella 5-23 ehk öösiti töötavad teehooldajad endiselt eelmainitud 3. taseme nõudega antud tempoga.

Enamjaolt on 3. taseme teed stabiilsetes ilmaoludes hooldatud lume- ja jäävabaks, selgitab teede seisunditasemeid Raplamaa riigiteede sõidetavuse eest hoolitseva Leonhard Weiss Viater Ehituse ja Warren Safety esindaja Peeter Prooses.

Raplamaal on sellised teed Tallinna-Pärnu maantee ning Tallinna-Rapla-Türi-Viljandi maantee kuni Kehtnani, kokku ligi 100 kilomeetrit.

Loe pikemalt 11. novembril ilmunud värskest Autolehest.