Kuna hüdrodünaamilisest küljest on pelgalt jooniste põhjal raske väita, et üks või teine laev Väinamere madalates vetes ökonoomselt edasi liigub ja samas hästi jääd murrab, siis ehitati läinud aasta suvel Hamburgis asuvas mudelkatsetuste laboratooriumis puidust (suhtarvuga 1:12,5) pärislaeva koopia, rääkis Oma Saarele Saaremaa Laevakompanii laevaehituse projektijuht Virgo Vinkel, kelle sõnul on Hamburgi bassein üks Lääne-Euroopa suurimaid, sisaldades ka jääkatsetusbasseini.

Kuna katsetusteks vajati põhimõtteliselt vaid veealust osa, siis pealisehitust ei tehtud — tuuletakistus võeti arvestuslik. Mudeli pikkus on 7,4 meetrit, suurim laius 1,44 meetrit.

Pärast katsetuste edukat läbimist jätkati tegelemist tekiehituse ja seadmestiku joonistega. Mudelit kui asitõendit efektiivsest korpusest säilitati mõnda aega Hamburgis, kuid nüüd on see jõudnud Saaremaale ning valmis saama õppematerjaliks või atraktsiooniks, rääkis Vinkel.